Trh s přírodní kosmetikou roste

11.06.08 | autor Ada

Trh s různou šetrnou kosmetikou se v posledních letech utěšeně rozvíjí. V roce 2007 představily firmy v Evropě přes dva tisíce nových fair trade, charitativních, ekologicky balených či přírodních produktů a produktů netestovaných na zvířatech, tedy pětkrát víc než v předchozím roce, a letos se podle všeho opět nenechají zahanbit. Největší podíl na tom mají Velká Británie a Francie, kde vzniklo 74% této kosmetiky. Ostatně při výzkumech bylo zjištěno, že polovina Francouzek i Britek se při nákupu kosmetiky ohlíží na to, zda nebyla testovaná na zvířatech. Kosmetika netestovaná na zvířatech také tvořila největší část zmíněných dvou tisíc výrobků.

Přibližně stejný počet Britek a Francouzek si také vybírá přírodní kosmetiku (dá se tedy předpokládat, že tyto dvě skupiny se zhruba překrývají - polovina žen chce kupovat přírodní kosmetiku šetrnou k životnímu prostředí i jejich pleti, druhé polovině je to jedno).

Zájem je také o kosmetiku v ekologických obalech a fair trade kosmetiku (tedy výrobky z třetího světa, např. bambucké máslo z Afriky, za které dostali místní pěstitelé a zpracovatelé férově zaplaceno a nebyli oškubáni bezohlednou velkou firmou).

Líbil se vám článek?

Témata článku

 Váš příspěvek

Nový článek:

Růže je růže je růže…

 

Růže a parfém – spojení těchto dvou slov už bylo tak často skloňováno ve všech pádech, že napsat na toto téma něco novátorského by se rovnalo (znovu)objevení Ameriky. Považujte proto následující růžové zamyšlení pouze za poctu mé nejoblíbenější květinové složce v parfémech; nemám ambice zdokumentovat vůně, ve kterých se růže v jisté podobě nachází. Bylo by to ostatně nemožné – zkuste spočítat zrnka písku na pláži!

Celý článek »
TOPlist