Je vůbec v parfémech něco přírodního?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
rakuli
sv. Parfema z Kecálburgu 6032 příspěvků 05.12.08 10:08
Je vůbec v parfémech něco přírodního?

Tahle otázka mě už žere dlouho :wink: ale fakt jsem se styděla zeptat. Vždycky jsem si myslela, že parfémy jsou vyráběny z přírodních silic, tedy aspoň některé. A tady, jak jsem si vždycky četla složení, tak jsem si myslela, že tam ty složky prostě jsou. Teď už vím, že ne, přesto by mě zajímalo, jestli jsou aspoň některé parfémy, které tyhle složky v sobě mají. Občas čtu, jak je to drahé dostat z rostlinného nebo jiného materiálu tyhle silice a říkám si, vyrábí se to takhle ještě? A jak se to vůbec dá zjistit, že parfém v sobě obsahuje i něco jiného, než chemickou složku?

Na poličce 4 parfémy 0 miniatur 0 odstřiků 0 vzorků V tužebníku 129 parfémů
Reakce:
 
Ada
sv. Parfema z Kecálburgu 3744 příspěvků 05.12.08 10:17

Ano, je :) Parfémy se obvykle vyrábějí mícháním přírodních a syntetických složek, přičemž jejich poměr je různý. Např. Hermes Orange Verte obsahuje tuším kolem 80 % přírodních složek, což je velmi hodně, většinou je to tak dvacet až třicet. Existují i parfémy zcela syntetické, ale moc jich není. Někde jsem četla, že Thé Vert od Bulgari je 100% syntetický. Čistě přírodní parfémy také existují.
A poznat se to někdy dá podle složení na krabičce (některé látky se uvádějí zvlášť, třeba větvičník nebo pačuli - jsou ve složení uvedené latinsky, tj. Evernia prunastri a Pogostemon cablin). Nebo podle vůně, když z parfému voní levandule nebo pačuli, tak vím, že je tam přírodní silice, protože zrovna tyhle dvě se nedělají synteticky. Naopak santal nebo jasmín budou velmi pravděpodobně syntetické. Fialka je vždy syntetická (methyl ionon), protože její syntetická náhražka má krásnou fialkovou vůni, a přírodní extrakt se z fialek prakticky nedá získat (je to pracné a nechutně drahé). Z některých květin se přírodní extrakt vůbec dostat nedá (šeřík, konvalinka) a jejich vůně se vždy nahrazuje synteticky nebo míchá z jiných vůní.
V čistých parfémech bývají také přírodní extrakty, např. tam, kde je v parfemované vodě syntetický jasmín, je v čistém parfému přírodní, protože při ceně a exkluzivitě čistého parfému si to výrobce může dovolit.

Na poličce 40 parfémů 134 miniatur 27 odstřiků 322 vzorků V tužebníku 9 parfémů
 
rakuli
sv. Parfema z Kecálburgu 6032 příspěvků 05.12.08 11:00

Díky za odpověď. Docela se mi ulevilo, že na sebe neliju samou chemii. :)

Vím, že vůně ovoce se tuším vyrábí taky jen synteticky…

Na poličce 4 parfémy 0 miniatur 0 odstřiků 0 vzorků V tužebníku 129 parfémů
 
shanin
sv. Parfema z Kecálburgu 3793 příspěvků 19.12.08 00:36
rakuli píše: …
Vím, že vůně ovoce se tuším vyrábí taky jen synteticky…

He he, já teď nechtěně vyrobila ananasovou vůni. :-) V laboratoři mám v ledničce flašku s roztokem kyseliny máselné, kterou někdy krmím bakterie. Jestli víte, jak je cítit kyselina máselná, tak mi budete věřit, že s ní pracuju hodně nerada. Nedávno jsem otevřela flašku a překvapilo mě příjemné ovocné aroma. Asi nemáme čisté chemikálie, nějak mi to zreagovalo či co a vzniknul mi butyl butyrát (ester kyseliny máselné a butanolu). No a tak se dělají některé ovocné vůně - vezmete odporně páchnoucí mastnou kyselinu a uděláte z ní ananas, jahodu, jablíčko… :-)

Na poličce 11 parfémů 0 miniatur 6 odstřiků 29 vzorků V tužebníku 7 parfémů
 
rakuli
sv. Parfema z Kecálburgu 6032 příspěvků 17.05.09 09:28

Ve složení Silences je uvedeno absolutní narcis a černý rybíz…znamená to, že jsou tyhle složky přírodního původu? (určitě se to tu už probíralo :oops: )

Až teď se mi dostal do rukou Eau Parfumee au The Vert a Eau D'Orange Verte a je to paradox…první mi lahodí a druhý ne a to jsem si myslela, že můj nos dává přednost přírodním složkám ve vůních :)

Na poličce 4 parfémy 0 miniatur 0 odstřiků 0 vzorků V tužebníku 129 parfémů
 
Ada
sv. Parfema z Kecálburgu 3744 příspěvků 17.05.09 11:02

Ano, pokud je uvedena složka jako „absolutní“, tedy ve formě absolutní esence, tak se tím myslí přírodní. Snad se tomu dá věřit :)

Akorát bacha, někdy se to může týkat jen čistého parfému a v EdP a EdT jsou ty silice nebo jejich část nahrazeny synteticky.

Na poličce 40 parfémů 134 miniatur 27 odstřiků 322 vzorků V tužebníku 9 parfémů
 
rakuli
sv. Parfema z Kecálburgu 6032 příspěvků 17.05.09 12:07

Takže zkrátka zbývá jen přečíst si popisek na krabičce…
Děkuju za odpověď :wink:

Na poličce 4 parfémy 0 miniatur 0 odstřiků 0 vzorků V tužebníku 129 parfémů
 
rakuli
sv. Parfema z Kecálburgu 6032 příspěvků 27.05.09 19:56

Tak jsem si teď nějak oblíbila pačuli asi díky tomu, že Ada píše, že je pouze přírodního původu.
Mám teď před sebou vzoreček Very Irresistible s kartičkou, ale v popisu složení na kartičce to pačuli nenacházím, tak mi to vrtá hlavou, jestli se někdy do popisu vůně píše pačuli i pocitově a přitom tam vůbec není? ,,,
A ani tam pačuli necítím, aspoň to, které znám

Na poličce 4 parfémy 0 miniatur 0 odstřiků 0 vzorků V tužebníku 129 parfémů
 Váš příspěvek

Nový článek:

Střihněte si změnu - 7 tipů na krátký sestřih pro všechny věkové kategorie

 

Krátké sestřihy už dávno nejsou jen pro babičky a maniacké pixie slečny. Styl ala kastrol nahradil nespočet variací střihů, díky kterým si je může dovolit každá žena. Včetně vás.

Celý článek »
TOPlist