Vzorky mi nevoní stejně jako vůně z flakonu

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

Venea
sv. Parfema z Kecálburgu 3221 příspěvků 23.02.12 13:46
Vzorky mi nevoní stejně jako vůně z flakonu

Ahoj,

jsem vážně úplný nováček, ale mám problém, který se vyskytuje u mě opakovaně, nevím jestli to normální nebo něco dělám špatně.
Když se navoním vzorečkem cítím jinou vůni než při nastříkání ruky třeba v parfumérii(teda ne úplně jinou ale rozdíl tam je). Není to poprvé, co se mi to stalo a celkem mě to mate. Je to třeba tím rozdílem tyčinka ze vzorečku/rozpra­šovač z flakonu? Ze vzorečku cítím vůni vždy jako by těžší a hutnější a méně se mi líbí než z flakonu, takže vlastně dokud nedojdu do parfumerie, tak doopravdy nevím, jestli si mi bude vůně stoprocentně líbit. Stává se Vám to taky? (doufám, že to není moc blbý dotaz :-))

Na poličce 39 parfémů 7 miniatur 4 odstřiky 5 vzorků V tužebníku 15 parfémů
Reakce:

Pozér
Učednice 142 příspěvků 23.02.12 19:26

Ahoj Veneo,
znám to moc dobře. A to nejen když srovnávám tu samou vůni ze vzorku a pak v parfumérii. Nejdřív jsem si (jako nováček na to mám právo) myslel, že je to chyba těch vzorků, ale už na to mám úplně jiný názor.
Moje vlastní vůně se mi také zdají pokaždé trochu jiné. Stává se mi, že najednou v parfému cítím úplně novou složku, která pro mě zatím byla skrytá - možná to bude tím, že mozek poznává tu vůni postupně a při opakované aplikaci už se soustředí i na ty méně významné složky. Myslím, že je to stejný, jako když opakovaně posloucháš tu samou písničku, nebo se díváš na ten samý film - to je pak taky začneš vnímat jinak.
A úplně souhlasím s tím (viz vlákno Parfémové desatero podle Le Critique de parfum), že se nemá kupovat parfém, dokud ho člověk nenosí aspoň 3 dny. To je akorát ta doba, za kterou se s parfémem docela dobře seznámíš, ale stejně tě pak může později překvapit.