Celebritou bez vlastní vůně? Dnes už téměř faux-pas

Co mají společného Céline Dion, Beyoncé, Christina Aguilera a Jennifer Lopez? Sexy postavu, miliony dolarů i fanoušků a hned několik vydaných alb. A taky vlastní parfém. Ve světě celebrit se jedná už o naprostou samozřejmost. Proč jsou jejich vůně tak úspěšné?

Lavinu odstartovaly bílé diamanty


První průkopnicí ze světa slavných, která přišla s vlastním parfémem, byla počátkem devadesátých let Elisabeth Taylor s vůní White Daimonds. Jak píše Ada, parfém „začíná aldehydovou hlavou, přičemž těch aldehydů je tak akorát, aby nebyly ani nevýrazné, ani protivně ostré. Postupně se rozleží a pod nimi vykoukne výrazné, poměrně sladké, prudce elegantní a zároveň žensky jemné květinové srdce. V základu ucítíte trochu chyprově suchého větvičníku („dubový mech“). Ke konci se White Diamonds mění v celkem sladkou (pačuli, ambra), teplejší vůni s orientálním nádechem…“ (Více o této vůni čtěte v její recenzi.)

White Diamonds po dlouhou dobu slavily obrovský úspěch. Svědčí o tom miliony dolarů, které slavné herečce tato vůně přinesla. Není se proto čemu divit, když se do vlastních parfémů začaly pouštět i další celebrity. V současné době je tento trend natolik rozšířený, že mezi hvězdami stříbrného plátna jen těžko najdete tu, která se vlastním parfémem nemůže pochlubit. Nejen herci a herečky, ale také zpěváci a zpěvačky se najednou stávají odborníky na kombinování jednotlivých složek vůní a navrhování designových flakonů. Jedná se totiž o další skvělý způsob, jak upevnit svoji fanouškovskou základnu. A vydělat nějaký ten milion navíc. Jak si ale vůně reálně stojí? Je to jen marketingový tah, nebo opravdu nějakým způsobem přispívají do světa parfémů?

Céline Dion: Simply Chic


Píseň My Heart Will Go On z oscarového trháku Titanic nejspíš znáte nazpaměť. Jistě jste také natrefili na řadu vůní známé zpěvačky. Osobně mě nejvíce zaujala ta s názvem Simply Chic z roku 2010. Krásně vyvážená, nepřekombinovaná a příjemně svěží – zejména díky květům frézie, lípy a bílé růže v srdci osvěžené kapkou mandarinkové kůry a černého rybízu v hlavě.

Beyoncé: Heat


Poněkud rezervovanější přístup mám ale k první vůni z dílny exotické krásky Beyoncé. Na rozdíl od jejího nezaměnitelného hlasu mi vůně Heat příliš nesedla. Na můj vkus je v ní až moc „umělé“ sladkosti. Na druhou stranu věřím, že příznivci sladkých květinových vůní si ji oblíbí velmi snadno – minimálně díky příznivé ceně.

J Lo: Glow


Neurazila ani nenadchla mě také vůně „kolegyně" Beyoncé Jennifer Lopez s blyštivým názvem Glow. Příjemná, poměrně svěží, květinová, ale ničím zajímavá. Přesto během jediného roku dokázala vydělat neuvěřitelných 300 milionů dolarů. Že by za tím stály vizuály vůně, ve kterých se zpěvačka ukazuje jen v rouše Evině?

Christina Aguilera: Christina Aguilera


Naopak velmi ráda se vracím ke Christině, která mě mimo jiné zaujala i podařeným flakonem opředeným černou krajkou. Příjemně sladká vanilka na začátku se postupně zjemní, a tak nečekejte nic těžkopádného. Vůně se skvěle hodí hlavně do chladnějšího počasí. Nicméně jednu výtku bych stejně měla – dlouhá výdrž bohužel není jednou z předností této parfémované vody…

Říci, že by se každý měl věnovat pouze svému řemeslu, by bylo rozhodně úzkoprsé. Na druhou stranu, být trendy za každou cenu se také vždy nemusí vyplatit. Celebrity však sázejí na svou známou tvář, která sama o sobě zajistí jejich parfémům vysokou prodejnost. Že kvalita výsledné vůně pak už není její hlavní předností, tak ve výsledku vlastně nevadí.

A co vy? Na kterou vůni celebrit nedáte dopustit? Nebo raději dáváte přednost jiným ověřeným klasikám?

Autor: Eliška

Make-up byste na její poličce nenašli, zato bez svěží květinové vůně nedá ani ránu. Stejně tak neodolá neustálému zkoušení novinek ze světa přírodní kosmetiky.

Váš příspěvek

Nejčtenější