5 tipů, jak ulevíte kůži spálené od sluníčka

Sezóna dovolených je stále v plném proudu. Jezdíme k moři, poznáváme nová místa v Čechách... a pořád nám při slunečném počasí hrozí spálení. Máme pro vás osvědčené tipy, jak svojí pokožce ulevíte od bolesti.

Panthenol

Panthenol je poopalovacím evergreenem. K dostání je ve formě krému, pěny nebo spreje. Jeho úkoly jsou jasné: chladit, hojit a regenerovat. Kromě toho existuje také Panthenol v tabletách. Ty obsahují kyselinu panthenovou, která má vliv na optimální duševní výkonnost, snižuje únavu a vyčerpání. Spolu s vitaminem C a E chrání DNA buněk a má pozitivní vliv na podporu imunitního systému i zdravé opálení. Funguje jako klasický doplněk stravy, takže na svou kůži myslete ještě dávno předtím, než se půjdete slunit.

TIP: Pokud budete pokožku ošetřovat jakýmkoli přípravkem, vybírejte správně. Ideálně sáhněte po zklidňujících nebo reparačních emulzích po opalování, které nejsou mastné ani moc hutné. Spálená pokožka musí hlavně dýchat.

Příspěvek sdílený ⓁⓊⒸⓀⒶ (@angel_inspiration), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2017-05-20T09:13:06+00:00“>Kvě 20, 2017 v 2:13 PDT</time>

Sprchová mýdla s pH 5,5

Ani sprchování nesmíte v případě spálené kůže podcenit. Pokud máte jakkoli narušenou kožní bariéru, myslete na to, že nejvhodnějším mycím společníkem je sprchový gel s neutrálním pH, tedy s pH 5,5. Taková mýdla či sprchové gely najdete běžně v drogerii, netřeba hned běžet do lékárny, stačí jen pozorně číst obaly. A proč nestačí „klasický sprcháč“? Sprchové gely s odlišným pH pokožku vysuší, což pochopitelně nechcete.

Termální vody

Termální voda je skvělým pomocníkem, který pokožku zchladí, zklidní, hydratuje a podpoří i její regeneraci. Obsahuje minerální látky, nejčastěji vápník, hořčík, síru, jód, a jejich sloučeniny. Právě ty působí na pokožku blahodárně a jemně ji ošetřují.

Ještě o level výš jsou SOS přípravky, které jsou založené na stejném principu, ale mají ještě rychlejší účinek. Skvělé je, že se dají aplikovat na kůži tak často, jak je potřeba. Termální voda je navíc vhodná i pro citlivou pokožku a stejně tak ji můžete bez obav používat také pro miminka.

Příspěvek sdílel uživatel @aromecz, <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2018-04-17T10:20:41+00:00“>Dub 17, 2018 v 3:20 PDT</time>

Aloe Vera

Aloe Vera můžete využít dvěma způsoby. Buď použijete přímo listy, které rozříznete napůl a vnitřní rosolovitou stranou přiložíte na spálená místa. S pomocí šátku, kterým aloe přivážete, aby drželo, si snadno vytvoříte chladivý a hojivý obklad.

Pokud nemáte k dispozici rostlinu, obchody nabízejí spoustu možností. Tou nejlepší je asi chladivý sprej s aloe vera, tedy tzv. sprej první pomoci. Hodí se na jakékoliv podráždění pokožky, spáleniny nevyjímaje.

Mléčné výrobky

A teď jedna vyloženě babská rada – na spáleniny fungují mléčné výrobky. Na zklidnění pokožky vám pomůže všechno, co obsahuje probiotika. Sáhněte po bílém jogurtu, tvarohu, zakysané smetaně anebo vyzkoušejte koupel v podmáslí a klasickém mléce. Nejenže rozpálenou kůži ochladí, ale také posílí lokální imunitu a urychlí hojení. Kyselina mléčná pomáhá zklidnit zarudnutí pokožky a ulevuje od bolesti. Obklady dávejte na postižené místo na 15–30 minut a pak je jemně setřete.

Příspěvek sdílený Did You Know DNA (@didyouknowdna), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2018-08-08T19:40:40+00:00“>Srp 8, 2018 v 12:40 PDT</time>

Rada na závěr

Důležitým faktorem je pitný režim. Takže ať už se rozhodnete spálenou kůži léčit jakkoli, nezapomínejte pít hodně vody a hydratovat tělo zevnitř. Chce to volné oblečení, které nikde netlačí, neškrtí a nevyvíjí tlak na spálenou kůži nebo na puchýře. V krajních případech, kdy je spálení od sluníčka doprovázeno bolestmi hlavy, nevolností, zvracením nebo závratí, určitě vyhledejte odbornou lékařskou pomoc. Také je nutné zůstat v chladnějším prostředí, pít hodně vody, boláky chladit obklady a rozhodně nevycházet na slunce ani nedělat nic fyzicky náročného.

A jak řešíte spáleniny od sluníčka vy? Napište nám své tipy.

Autor: Adriana Martinovičová

Věčný snílek, který často nahlíží na svět přes růžové brýle (a s růžovým účesem) a rád zkouší novinky dekorativní i pečující kosmetiky. Píše lifestylový blog Something Sometimes www.somethingsometimes.cz.

Váš příspěvek

Nejčtenější