Jak neusínat za pochodu a co pomůže na černé kruhy a oteklé oči?

Možná to také znáte. Některé dny jste unavení hned po probuzení, špatně se vám vstává z postele, obličej máte napuchlý a nic se vám nechce. Chcete se cítit po ránu odpočatě? Poradíme vám, jak na to a co vám dodá energii během celého dne?

* Kruhů pod očima vás zbaví i čajové sáčky. Zdroj: Canva

SOS pro unavené a opuchlé oči

Oči mohou otékat hned z několika důvodů včetně nedostatku spánku, stresu, kocoviny, kontaktních čoček, z pláče, hormonálních změn v těle, ale také kvůli alergické reakci nebo špatné stravě. Proto je dobré vyloučit to, co nedělá vašemu tělo moc dobře. Vyhýbejte se kosmetice, kterou nemáte vyzkoušenou nebo která vám dráždí oční okolí. Pokud víte, že jste popíjeli, dejte si před spaním alespoň půl litru vody a dráždivé kontaktní čočky vyměňte na pár dní za brýle.

Starší dáma si dává na obličej plátky okurky.Stará dobrá okurka pleť ochladí a hydratuje. Zdroj: Canva

1. Čajové sáčky

Zelený a černý čaj je levný a účinný lék na kruhy pod očima. Čaj totiž obsahuje kofein, který stáhne drobné krevní cévy pod kůží kolem očí a zároveň oční okolí krásně zklidní. Bylinné čaje, například heřmánek, mohou pomoci zmírnit zarudnutí, zánět nebo třeba ječné zrno. Také snižují otoky kolem očí například v důsledku senné rýmy.

Postup:

  • 1. Zalijte 2 čajové sáčky horkou vodou, nechte 1 minutu louhovat, poté je vyjměte a vložte do chladničky na 10 minut.
  • 2. Lehněte si, zavřete oči, položte čajové sáčky na víčka a nechte je působit zhruba 10 minut.
  • 3. Proces můžete opakovat namáčením sáčků ve vzniklém „čaji“. Před opakovaným nanášením na oči nechte sáčky znovu zchladnout.

2. Okurka

Pokud potřebujete pleť osvěžit a hydratovat, sáhněte po salátové okurce. Plátky studené okurky (skvěle se dělají škrabkou na brambory) přikládejte na oči a nebo celý obličej a vyměňte je, když přestanou chladit. Pleť se krásně napne, kruhy pod očima se výrazně zmenší a pokožka bude jako znovuzrozená.

3. Ledové lžičky

Stejně jako dětem pomáhá ledové kousátko na opuchlé dásně, stejně tak budou studené lžičky působit z lednice nebo mrazáku (tady opatrně aby se pokožka očí mrazem nepopálila). Stačí je přiložit na pláčem opuchlé oči a po předchozí noci nebude ani památky.

Hlídejte si jídelníček a pitný režim

Říká se, že snídaně dělá den. A je na tom něco pravdy. Začněte zdravě a pochutnejte si na vydatné snídani, která obsahuje ovoce nebo zeleninu a tzv. superfoods, mezi které patří například chia semínky, acai, aloe vera, goji nebo chlorella. Dříve než se pustíte do lahodné kávy, vypijte převařenou vlažnou vodu se šťávou z poloviny citronu.

I přes den si hlídejte pitný režim a dopřejte si jen jedno hlavní jídlo denně. Nezapomeňte, že každý talíř má tvořit z poloviny zelenina. Omezte pečivo a sladkosti. Pokud máte pocit, že vám chybí energie, dopřejte si ovoce nebo kousek kvalitní hořké čokolády či přírodní energy drink.

Skupina dívek cvičí.Při pohybu tělo vylučuje spoustu prospěšných hormonů. Zdroj: Canva

Hýbejte se! Adrenalin je energie

Možná to zní podivně, ale sport vám opravdu dodá energii. Pokud můžete, jděte si po ránu zaběhat nebo se alespoň projděte cestou do práce. Sportování po dlouhém pracovním dni se vám také vyplatí. Nabije vás energií, i když se cítíte unavení nebo ve stresu. Adrenalin totiž v těle způsobí hormonální bouři, která má za následek skvělý pocit ze sebe sama a jako bonus k tomu získáte ještě příval energie. Pokud na sport nemáte dostatek času, vyzkoušejte alespoň jógu, kterou můžete cvičit po práci doma u televize.

Proč běh? Protože hormony štěstí

Běh utužuje zdraví tím, že zpevňuje celé tělo, posiluje srdeční činnost, má pozitivní vliv na dýchací orgány a k tomu nás zbavuje přebytečných kil. Běhat můžete sami nebo s kamarády a zapojit můžete dokonce i děti. Nezáleží na tom, zda uběhnete 3,5 nebo 10 kilometrů, důležité je mít z běhu radost. Ale proč to tak je? Při běhu se vyplavují do těla hormony, které nás dostanou do euforie.

Které to jsou?

Serotonin   Pozitivně ovlivňuje naši náladu.
Adrenalin a kortizol   Uvolňují se při běhu. Proto se pak cítíme uvolněně a vyrovnaně.
Noradrenalin   Zvýšení jeho množství v těle vede k pocitu radosti a vzrušení.
Dopamin   Podílí se na řízení bdělosti, zvyšuje zvědavost, fantazii, kreativitu a touhu po sexu.
Endorfiny   Vylučují se během fyzické zátěže a tlumí bolest, kterou tělu touto zátěží způsobujeme.

Jak bojujete proti únavě vy? Podělte se s námi o své tipy v komentářích.

Autor: Kristina

Práce vás musí bavit a naplňovat a někdy se musí stát něco velkého, abyste si uvědomili, co je v životě důležité. Pro Kristinu to bylo právě mateřství, které nastartovalo její práci pro online media a pomohlo ji určit si priority.

Nejčtenější