Myjete si vlasy často? V zimě jim tím škodíte!

Suchý vzduch, čepice a zima střídající se s vytopenými místnostmi dávají vlasům pořádně zabrat. Zaslouží si tu nejlepší péči.

* Vlasy jsou v zimě sušší a mají tendenci se lámat. Zdroj: Piprod / Shutterstock, Inc.

1. Mýt, či nemýt?

Jste-li zvyklá si vlasy mýt každý den, v zimních měsících byste měla vzít na vědomí, že méně je někdy více. Pokud teploty padají pod bod mrazu, snižuje se tvorba mazu na pokožce hlavy (pod -8 stupňů se dokonce přestává tvořit úplně). Je tedy více než vhodné mýt vlasy maximálně 2–3× týdně. Prokážete jim tak velmi dobrou službu.

Ideální volbou jsou šampony pro suché vlasy, dodají jim potřebou hydrataci. S mytím si dejte na čas a šampon nechte působit klidně o něco delší dobu, než jste zvyklá.

Tip: Chybu neuděláte ani šetrnými dětskými šampony, případně se porozhlédněte po vlasové kosmetice vhodné pro péči v zimě.

2. V hlavní roli hydratace

„Vlasy v zimě dostávají hodně zabrat, stejně jako pleť, jsou sušší a často elektrizují. Potřebují hydrataci, aby nedocházelo k vysoušení a lámání,“ říká kadeřnice Lucie Rytířová z pražských Kobylis.

Šampon a kondicionér se staly běžnou součástí našich koupelen. V zimním období je dobré přidat k nim do party i masku na vlasy, která zajistí potřebnou hydrataci. Masku použijte minimálně 1× týdně. Můžete také zkusit bezoplachové balzámy nebo vlasové oleje. Ať už sáhnete po průmyslové (komerční) kosmetice, nebo si doma vyrobíte vlastní, výsledek bude rozhodně stát za to.

Olejíčky dodají vlasům potřebnou hydrataci. Zdroj: Progressman / Shutterstock, Inc.Olejíčky dodají vlasům potřebnou hydrataci. Zdroj: Progressman / Shutterstock, Inc.

Vyzkoušejte: domácí avokádová maska na vlasy

Vydlabejte jedno zralé avokádo, lžičku olivového oleje a lžičku medu. Vše do sebe zapracujte a naneste na vlhké vlasy. Nezapomeňte část také vmasírovat do pokožky hlavy. Pod igelitem nechte působit přibližně 20 až 30 minut a poté je umyjte šamponem.

Přečtěte si také článek 5 domácích masek na vlasy: Pivo dodá objem, citron zbaví lupů »

3. Pečujte o vlasy i vnitřně

„Do jídelníčku bych přidala potřebné vitamíny, jakými jsou železo, hořčík, vápník a zinek. Podpoříte tak imunitu a tím i vlasovou pokožku. Pokud se necítíme dobře, projeví se to nejprve na kvalitě vlasů a kůže,“ upozorňuje kadeřnice Lucie.

Vhodné jsou některé druhy ryb a ořechů a samozřejmě pak ovoce a zelenina. Dbejte na dostatečný přísun vitamínů A, C a E. Pomoci mohou i potravinové doplňky.

4. Buďte přirozená

Uhlazujete vlny žehličkou, nebo naopak žhavíte kulmu? Nedělejte to. Nechte je v zimě přirozené, zbytečně je nevysušujte. Pokud přeci jen potřebujete kadeře krotit, pamatujte na vhodný ochranný přípravek. V zimě je nikdy nežehlete mokré, jinak si koledujete o nenávratné poškození, a také se pokuste vyhnout přílišnému používání stylingových přípravků.

Pociťujete v zimě, že vaše vlasy přímo volají po hydrataci, nebo je naopak máte v lepší kondici než v létě?

Autor: Martina

Dekorativní kosmetiku vybírá velmi pečlivě s ohledem na citlivou pokožku. Miluje výrazné rtěnky a jemné oční stíny. Velmi ráda objevuje novinky z oblasti dekorativní i pečující kosmetiky.

Témata článku

Váš příspěvek

Nejčtenější