Gillette upozorňuje reklamou na roli afrických žen

Značka Gillette spustila další příběhovou kampaň, ve které tentokrát vyzdvihuje roli jihoafrických žen ve společnosti.

Gillette vzdává hold

Emotivní minidokument není hranou fikcí, ale skutečnou výpovědí hlavní hrdinky Gogo Nozizwe. V tříminutovém snímku pro Gillette vypráví, jak těžké je vychovávat svého vnuka sama, místo své dcery a bez otce dítěte. Reakce na sociálních sítích na sebe nenechaly dlouho čekat, pod hashtagem #GogoNozizwe najdete spoustu reakcí z celého světa. Do svého projevu ji zahrnul i prezident Jihoafrické republiky.

Gillette touto novou kampaní oslavuje matky a babičky z Jihoafrické republiky, na kterých často zůstává veškerá péče a zajištění rodiny. Podle statistik vyrůstají v JAR bez otce dvě ze tří dětí, na vině je rozvodovost i vysoký výskyt nemoci AIDS. Propagace žiletek šla přitom v samotném dokumentu stranou – holení mužské tváře se zde objeví jen krátce, bez jakéhokoliv důrazu na značku.

Kontroverzní kampaně Gillette

Značka Gillette navazuje svou reklamou na letošní (leckdy kontroverzní) kampaně, které výrazně staví na lidských hodnotách a příbězích. Na začátku roku 2019 vyšla první, nejslavnější z nich s názvem We believe, česky Věříme. Reklamní spot odkazoval na hnutí #Metoo a sexismus a povzbuzovala muže, aby se stali hrdiny pro malé chlapce a postavili se vždy za správnou věc. Mnoho diváků ji však vzalo jako útok na muže, kritizovalo nesouvislost reklamy s holením a demonstrativně vyhazovalo žiletky do koše. O několik měsíců později ženské publikum pobouřila reklama, kde si dívka holí ruce.

Jiné reklamy více kladou důraz na konkrétní příběh. Další reklama Gillette zaznamenává, jak otec ukazuje první holení transgender synovi (tento spot ocenila LGBT komunita). Předposlední výraznou kampaní Gillette je Handle with care, která ukazuje syna starajícího se o svého stárnoucího otce.

Co říkáte na reklamní spoty od Gillette?

Autor: Monika

Minimalistka v dekorativní kosmetice, nadšenkyně do pleťových krémů. Nejraději testuje českou přírodní kosmetiku. Už deset let je věrná jablíčkům DKNY.

Témata článku

Váš příspěvek

Nejčtenější