Voňavá kosmetika: tělové krémy L'Occitane a Lavera

Jelikož mi téměř došlo tělové máslo od Logony, poohlédla jsem se po nějakém novém krému. Podmínkou byla hutnější konzistence (neb zima ještě neskončila) a zajímavá, avšak ne moc silná vůně. Po poradě na fóru jsem se rozhodla zúžit výběr na L'Occitane, Laveru a Reniu.

Jelikož mi téměř došlo tělové máslo od Logony, poohlédla jsem se po nějakém novém krému. Podmínkou byla hutnější konzistence (neb zima ještě neskončila) a zajímavá, avšak ne moc silná vůně. Po poradě na fóru jsem se rozhodla zúžit výběr na L'Occitane, Laveru a Reniu. Na posledně jmenovanou značku nakonec zatím nedošlo, dostane se na ni příště (Reniu vyrábí kosmetiku na bázi kokosového oleje, parfemovanou různými tropickými vůněmi, což zní rozhodně zajímavě.)

Lavera je značka vyrábějící čistě přírodní kosmetiku. Mám už dobré zkušenosti s jinými výrobky (deodorant, sprchový gel, opalovací krém) a protože jsem zatoužila po levandulovém přípravku, zašla jsem otestovat levandulové tělové mléko s aloe vera. Podle vzorku tělového lotionu mléko & med, které jsem kdysi dostala v obchodě, jsem soudila, že i levandulový bude dost řídký, ale v obalu byla kupodivu tuhá krémová hmota. Voní čistou levandulí jako levandulový tělový olej téže značky (ten je opravdu povedený). Parfemace není příliš silná, nebude se prát s případným parfémem. Mléko se dobře roztírá, na kůži se okamžitě rozpouští a vsakuje, nezanechává mastný pocit, ale jistý film je na kůži znát. Podle složení je základem mléka glycerín a olivový olej, plus menší množství mandlového oleje, bambuckého másla a různých mastných alkoholů (vodu jsem samozřejmě pominula).
(Pokud levanduli nemusíte, Lavera vyrábí tělová mléka v mnoha dalších parfemacích: lilie & tiaré, mléko & med, vanilka & kokos, pomeranč & rakytník, verbena & limetka, lesní plody, broskvové citrusové a růžové. Většina vůní je povedená a příjemná a je k nim k dispozici i sprchový gel.)

Do L'Occitane jsem vstupovala s tím, že stomililitrové máslíčko sice stojí pětikilo (Lavery je 150 ml za 215 korun), ale není to tolik, aby se to nedalo přežít, zvlášť s přihlédnutím k tomu, jak dlouho hutnější krémy většinou vydrží. K dispozici je pět druhů - s ylang-ylangem, akátem, plumérií, růží a vanilkou. Vanilku jsem ani nezkoušela, v tělových přípravcích ji nemám ráda. Růžová vůně je lehce ovocná a poměrně decentní a zdálo se, že růžových krému je vyprodáno nejvíc. Akát má silnější květinovou vůni lehce do melounového zelena a plumérii neměli, což mě mrzelo, protože na tu jsem se těšila nejvíc. Nakonec jsem odešla s ylangem. Budete-li v L'Occitane vybírat, zkoušejte krémy máznutím na kůži, vůně je na těle úplně jiná, než se zdá z kelímku.
Krém je hutný, ale ne těžký. Hlavními složkami jsou bambucké máslo, glycerín a škrob, k tomu trochu silikonů, takže krém pěkně klouže. Nejde o čistě přírodní výrobek; L'Occitane ostatně nenabízí výhradně přírodní kosmetiku a pokud máte proti ‚chemce‘ výhrady, hledejte u nich certifikované výrobky (některé mají Ecocert). Roztírá se skvěle, dobře se vsakuje, nezanechává mastný ani lepkavý pocit. Vzhledem k obsahu bambuckého másla se hodí i pro sušší pokožku (i když čisté bambucké máslo je pro lidi, ze kterých se po sprchování práší, pořád nejlepší). Parfemace ylang-ylangového krému se mi z těch čtyř líbila tak nějak nejvíc, ale přesto mě trochu zklamala: není to ani tak ylang-ylang, jako květinové (přibližně ylangové) mýdlo. Ylang má bílou, hladkou, krémovou, lehce zemitou vůni, tenhle je příliš mýdlový, vypulírovaný a syntetický. Vůně je také dost silná a dlouho vydrží, nemáte-li rádi výrazně parfemované výrobky a kosmetiku, která se snaží ubít váš parfém, nebude to nic pro vás.

Kdykoli píšu o L'Occitanu, je mým dobrým zvykem prsknout trochu síry na jejich přemrštěné ceny. Ale nic není černobílé, i L'Occitane má svá pozitiva, respektive jedno velké pozitivum - kulturu prodeje. I malé prodejničky jsou pěkně a přehledně uspořádané, člověk se nemusí bát, že někde něco shodí, ani dlouze pátrat v regálech nacpaných bez ladu a skladu narovnanou kosmetikou (viz některé Sephory). Hezké dřevěné regály, tlumené odstíny, graficky pohledné letáčky a brožurky, cenovky, které přečtete i bez brýlí, zkrátka opravdový kosmetický butik, ne nějaký krám s krémama. Prodavačky jsou též upravené a především jim nečiní potíže se na zákazníky usmívat, což je jednoznačné plus. Znají sortiment (a zase by se většina parfumerek měla chytit za nos!), když řeknete, že nechcete radu, nevnucují se, ale když ji chcete, dostanete ji se vším všudy. Všechny čtyři tělové krémy jsem si mohla vyzkoušet a přestože jsem je projela několikrát, abych se ujistila o vůni, úsměv prodavačky neuvadal a trpělivě čekala. K nákupu vždycky dostanete nějaký vzorek a můžete si i vybrat (podle typu pleti).

Autor: Ada

.

Nejčtenější