eBay. Porad'te prosim.

Arome vanda 10.02.09 10:17

eBay. Porad'te prosim.

S eBay som doteraz mala len dobre skusenosti. Vzdy mili, ustretovi a spolahlivi predavajuci.
Ale dočkala som sa vynimky. Pred vyše mesiacom som vyhrala v aukcii parfem, ktory som hned PayPalom aj zaplatila.
Ked sa dva tyždne nic nedialo, napisala som predavajucej otazku co s tym.
Odpisala mi, že som nič nezaplatila. Poslala som jej potvdenie z PayPalu,
po tyzdni som pisala este raz, ale uz sa mi neozvala.
To sa deje na nemeckom eBay, nie som až taka dobra v nemčine, aby som
dokazala stažovat' sa a riešit to cez eBay.
Myslim že to necham tak, len by som chcela dat' predavajucej negativny komentar.
Ale obavam sa toho, ze ona ma okomentuje, ze som nezaplatila.
Niekde som čitala, že po negativnom komentare predavajuci nemože udelovat' komentare, ale neviem či je to naozaj tak. Vie o tom niekto?
Mali ste aj vy negativne skusenosti na eBay?

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

Oleka 10.02.09 10:26

nejsem si jistá, nikdy jsem takový problém neřešila, ale si myslím že se dá požádat u PayPal aby ti vrátily peníze zpátky z důvodu neprovedené transakci ze strany prodejce, nebo něco takového.
Holky, kdo takový problém řešil, můžete to poradit ?
Mě jeden jediný krát přišel fajk, a to jsem bohužel neřešila, protože prodejce prakticky rychle vůbec zmizel, i když měl docela vysoké hodnocení ale nebylo jejich hodně asi tak celkem do 500. Nevím, jak tam dostávají takové hodnocení, když posílají pak padělky.

Oleka 10.02.09 10:40

vando, jestli dobře umíš anglicky - zkus přečíst pravidla na ebay.com - našla jsem tam tohle :

http://pages.ebay.com/…tection.html

Eligible transactions are covered
PayPal protects you when you don't receive an eBay item you've bought , or if an item you've received is significantly different than it was described.

Platba přes PayPal by ti měla dát záruku při nečestném chování prodejce.

Oleka 10.02.09 10:44

a ještě tohle : http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cm … pbp-policy

13.2 What types of problems are covered?

PayPal’s programs help you if you encounter either of these problems:

* Item Not Received ( INR) * Significantly Not as Described (SNAD) (see definition below)

If your problem is a transaction that you did not authorize, please report the unauthorized transaction through the PayPal Security Center at https://www.paypal.com/security.

Nějak tam má být umožněno podat reklamaci na transakci.

jasmina 10.02.09 10:52
  • negativ se vubec nemusis bat dat, protoze od kvetna minuleho roku uz prodejce kupujicimu dat negativ nemuze :D (bud pozitiv nebo nic)


vychytavka jako prase :)

Arome vanda 10.02.09 11:06

Oleka a Jasmina, dakujem za povzbudenie a tak podrobny navod, asi sa na to odhodlam.

Arome Šárka02 10.02.09 11:32

Na Aukru to také tak funguje. Nejdříve zákazník pošle emailem stížnost Aukru, Aukro pak pošle emailem zákazníkovi žádost o vyjádření (v pár větách) a nejpozději do měsíce vrací na účet peníze. Ještě před tím pošle vyjádření, jak řešení dopadlo. Ale většinou Aukro peníze opravdu vrací, zvlášt, pokud se přiloží potvrzení o proběhlé transakci.

Arome vanda 10.02.09 11:38

No teraz zistujem, ze predavajucia tie peniaze asi naozaj nema.
V zozname PayPalu ta platba sa eviduje ako nevyuzita (unclaimed),
ale peniaze odyšli. Je to moja vina, že som to nevidela skor.
Co to može znamenat'?

Arome vanda 10.02.09 14:17

Tak bolo to užitocne, že som sem napisala a dozvedela som sa že to mam riešit cez PayPal.
Ta platba bola nevyužita a dala sa zrušit, takze peniaze sa mi vratia (asi).
Ešte som išla prečitat' komentare predavajucej a objavila som tam jej fotku. Je to mlade turecke dievca a ten parfem bol len tretia vec co predala.
Ostatne pozitivne komentare ma za nakup.
Dobre, že som sa neponahlala negativne reagovat'.
Zacina mi byt jasne preco mi napisala ze nic nedostala.
Asi čakala, ze peniaze sa jej objavia rovno v banke a nevedela o tom, ze ich z PayPalu ešte musi prijat. Napisala som jej znovu, uvidim…

Mitzi 12.02.09 09:40

Holky, tohle je velmi přínosná diskuse! Co jsem se natrápila, než jsem na to všecko přišla sama :D

Například jsem nechápala, proč nemůžu vždy platit PP, když ho prodejce má. Prodávající mi tam zadala obyčejné poštovné a když jsem to přes PP zaplatila, platbu mi vrátila! Kontrolovala jsem si to a najednou mám aukci zas v nezaplacených?!?! A peníze zpátky :( Na můj dotaz a žádost pak změnila poštovné na Doporučené (rozdíl o 2-3 Eura je jako nic proti 250 Kč za klasický příkaz k úhradě), a pak to hned odeslala.
Veliká výhoda PayPalu je, že prodejci odesílají hned v den, kdy zaplatím.
A taky krásně vidím, že už je platba „Completed“ :) u předraženého příkazu k úhradě nikdy nevím, jestli už to došlo, když mi prodejce nepošle zprávu.

Pojem „jistota“ je na eBay na místě. Oni opravdu řeší spory.
Ale abych jen nechválila, dvě věci mi nepřišly, jedna přišla rozbitá… a s jednou prodávající jsem se nebyla schopná dohodnout na platbě, takže nic neposlala a musela jsem si to sehnat jinde. Napsala mi, že žádný IBAN a BIC nemá! Dneska by mě to nezaskočilo, ale tehdy jsem byla zajíc (asi jako ona) a nedovedla jsem to sama vypočítat. Možná jen mlžila, třeba se jí zdála výsledná cena malá, tak to se mnou jen tak zahrála… kdo ví… žádné komentáře jsme si nedaly a hotovo.

S těmi komentáři mi to manžel přeložil stejně - prý jako kupující nemůžu dostat negativ. Myslím, že to prodávající znevýhodňuje, nemůžou se bránit proti neplatičům, ale fakt je, že kupující, který zaplatil, přeci nemá co dostávat minusové body (což na Aukru nebo Mimiaukcích dostanete na to šup a i když je to neoprávněné, nikdo z administrátorů to řešit nebude).

Celkově mám z eBay dobrý pocit.

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

 Váš příspěvek

Reklama


Reklama