HISTORIE PARFÉMŮ

Stránka:  « Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Další »
porjk 17.11.17 19:44

@Kjitka Děkuju za další pěkné počtení. :kytka:

Kjitka 17.11.17 20:47

@porjk už studuju Lalique, byla jsem v Paříži opakovaně v jejich atelieru a obchodě…nádhera, mám dokonce jeden flakon s certifikátem …prodávají ho prázdný…

Kjitka 18.11.17 21:18

Čtení k ranní kávičce – 14
Tak návrháři? Nebo sochaři vůní?
Ještě než se budete opájet nádhernou vůní, podlehnete jeho flakonu…
V roce 1900 navštívil Francois Coty Všeobecnou výstavu a podivil se, že parfémy mají tak nenápadité flakony. Jedičné vůně si přece zaslouží ozdobné obaly. A dostal nápad. Obrátil se na klenotníka René Laliquea a zanedlouho stál u zrodu parfému moderní doby, který útočí na zrakové vjemy.
Co třeba L´Air du Temps? Motivem jsou 2 holubice – (ano, jako limitka i s 1 holubičkou) – který pro Ninu Ricci navrhl Marc Lalique.
Za vzhledem flakonu Opium stojí dokonce tvůrčí invence samotného YSL.
Většina současných velkých značek se však obrací na nezávislé designery, aby Ušili obal na míru příslušné vůni.

Začneme magií Joela Desgrippese, který je ředitelem jediné agentury francouzských designerů, která má pobočku v NY a Asii.
Sám je autorem firmy Boucheron – vytvořil tvar prstenu. Pro Kenza se zase nechal inspirovat rostlinnou říší…

Přesuneme se k Thierry de Bachmakoffi
Už podle jména je vám jasné, že mu v těle koluje bouřlivá krev ruských předků. Sám říká, že nemá osobitý styl, ale potěšilo ho, když se o flakonu Eau Parfumée – Bvlgari říkalo, je je to příklad jasného italského designu.
Každému dílu předchází stovka nákresů, vyžaduje to mnoho času a energie.
Yohji Yamamoto měl např. přání, aby vytvořil flakon pro ženy, co se nevoní. Tak pro něj vymyslel flakon ve tvaru vzorků, co se rozdávají v parfumeriích, opatřil ho klínkem, takže se na rozdíl od jiných parfémů nestaví, ale pokládá.