Hodnocení Aromaček - kriteria

chavah 20.04.10 17:45

Hodnocení Aromaček - kriteria

Otevírám téma, které bude možná kontroverzní, živé…
Na Arome tu máme dobrovolnou možnost hodnotit " obchodního partnera " stupnicí pozitivní - neutrální - negativní. Přesto, že v naprosté většině převládá spokojenost, vyskytují se tu v malé míře i hodnocení neutrální, která mohou být pravdivá a co dokonce, občas i milosrdná a ve skutečnosti znamenat zkušenost negativní, kterou hodnotitelka z ohleduplnosti neoznačila takto brutálně.Nechci a nebudu konkrétní, koneckonců kdo chce, ten najde.
Otevírám proto volnou diskusi k parametrům udělení " neutrální" a negativní ", aby bylo jasno.Možné jsou i příklady, ale snad lépe bez konkrétních jmen, aby nedošlo k veřejné dehonestaci, třeba i nezasloužené. Spíše to, co nás vede k tomu neudat zkušenost "pozitivní.Sjed­noťme si třeba pohled a kritéria.Děkuji za upřímnost.

Téma je zamknuté a nelze do něj již dále přispívat

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 258 Další »

Reklama

Majla 20.04.10 18:22

Pro mě by byl neutrál -při opravdu špatné komunikaci.To hlavně.Také pokud by bylo vůně menší množství, byla špatně zabalené, nebo by byla vůně/platba hoodně zpožděná. Špatnou komunikaci už jsme zažila, ale obchod vůbec nebyl, tak nebylo ani hodnocení a rozhodla jsme se, že od dané prostě kupovat nebudu.
Negativ -pokud by byla vůně zkažená nebo by to byl fake, bez jakékoliv komunikace a možnosti se domluvit.Také pokud by kupující aromačka nezaplatila nebo by naopak mnou zaplacenou vůni neposlala.
Negativ jsem zatím dávat nemusela :D

Věci jako jsou rozlité vzorečky, nebo třeba chybějící hodnocení jsou na toleranci.To pro mě není důvod ke špatnému hodnocení.
Každopádně hlavně jde o to, jak daná aromačka komunikuje a je ochotná vzniklou situaci řešit.

melisaa 20.04.10 18:52

Při špatné komunikaci bych se o obchod asi ani nesnažila!!

Mělo by spíš být ještě nějaké super extra pozitivní hodnocení, pokud někdo třeba pošle něco navíc a podobně a nebo mám z obchodu super extra pozitivní pocit.. :mrgreen:
Pozitivní , pokud komunikace, platba nebo doručení i samotná vůně jsou bez problému..
Neutrál , pokud by, jak píše Majla, přišlo méně vůně, než bylo inzerováno, hodně špatně zabalená..
Negativní asi jen po opakovaných několikatýdenních žádostech o zaplacení (z 99% posílám hned, na platbu nečekám) nebo kdyby mi přišlo něco jinýho, extra poničenýho a dotyčná by nebyla ochotna zjednat nápravu.. v případě ochoty a vstřícnosti vyměnit/vrátit peníze bych klidně i dala pozitivné hodnocení..

A jestli si můžu postěžovat, vadí mi, když se někdo neozve, že balíček dorazil :evil: Pak nevím, co si myslet, ale když nejsou stížnosti, předpokládám, že snad OK..

chavah 20.04.10 19:01

Ano, také pravidelně žádám o zprávu, zda balíček dorazil OK, vždy dávám do SZ číslo doporučené zásilky. Také informuji, že už platba naskočila a je mi milé, pokud tak informuje i protistrana.Na negativní hodnocení vidím situaci, pokud před předchozí ujištění bez vysvětlení k předem smluvenému datu platba nenaskočí a dotyčná dělá mrtvého brouka.Zejména tehdy, pokud využije mé důvěry a přijme balíček ještě před platbou.To dělám tehdy, mám-li důvěru v protistranu, ale už jsem se i zklamala. Je mi hloupé dožadovat se něčeho, co mi patří a sama ozývat.Nemám ráda mrtvé brouky.

Garfield 20.04.10 19:12

Nemám ráda špatné balení a nekomunikaci. Tzn. píšu že posílám prachy, že posílám zásilku, nebo naopak, že zásilka dorazila, totéž čekám od druhé strany.Pokud se s něčím opozdím, nebo je něco jinak, upozorňuju na to. Vím, že nemá každý čas být na Arome pořád, ale když už se obchoduje, mělo by se komunikovat.
Negativ jsem dala jednou, ještě stále se to řeší a není uzavřeno.Každopádně od té doby jsem v negativních, neutrálních hodnoceních opatrná, tehdy jsem opravdu viděla rudě a řešila věc impulzivně. I když, od té doby ani nebyl důvod, všechny obchody byly pozitivní.
A ten super extra pozitiv by si opravdu někteří zasloužili, protože jsou naprosto precizní :)

Širín 20.04.10 20:03

Má cenu hodnotit domluvený, ale neuskutečněný obchod? Možná by se hodnotit měl - pokud se někdo se mnou domluví na koupi vůně tak čekám na platbu. Když 14 dní platba nejde a pošlu dotaz, co se děje a bez odpovědi, přičemž kupující má už vůni na poličce s poznámkou „na cestě“ a zprávy čte…
Konkrétní případ: Lenka Ambrožová
Kdybych měla čekat na její platbu za Yvress, asi bych ji do teď měla - zájem o vůni projevila a to taky bylo vše… zprávy četla, peníze neposílala.

Pozitivní je, když vše proběhne jak má /> Když prodávám já: domluva obchodu a cca data platby, přijde platba - potvrdím a IHNED odesílám balíček, dotyčný balíček obdrží a také mi obdržení potvrdí.
Když kupuji já: platím hned a nebo řeknu přesně, kdy uhradím, je mi potvrzeno přijetí platby a do dvou dní mám u sebe balíček. Oznámím přijetí.

  • pochopitelně když probíhá komunikace, tak jsou úpravy možné…

Zbytek prostě… neberu. Neutrál moc nedávám… Negativní? Bohu díky jsem dát nemusela.

Fleur 20.04.10 20:08

Opravdu užitečné téma!
Pozitivní hodnocení uděluji tam, kde obchod proběhl podle domluvených pravidel (platba, způsob zaslání vůně atd.).
Neutrál bych dala v tom případě, že by obchodní jednání bylo narušeno nějakými průtahy z druhé strany (například nutnost urgovat zaslání koupeného zboží či platby).
Negativ - to už je pro mě snaha vykroutit se z přijatého závazku či hrubé porušení obchodní etiky (zaslané zboží neodpovídá inzerovanému a prodávající ho odmítá vyměnit či přijmout zpět a vrátit peníze, marně urgovaná platba). Nevnímám negativ jako nějaký pranýř, ale jako varovný signál pro ostatní. Nikdo samozřejmě nechce vyvolávat konflikty, ale mnohdy je důležité dát jasně najevo, co ještě jsem ochotna akceptovat a co už nikoli.
Specifickou kapitolu představují obchody, které nemají žádné hodnocení, protože se prostě neuskutečnily - prodávající schovávala někomu vůni, zájemkyně si to nakonec rozmyslela, ale prodávající mezitím přišla o jiné nabídky. Tohle by se možná také dalo evidovat v neutrálním hodnocení!
Vidím, Širín mě se stejnou myšlenkou předběhla!

Alena 20.04.10 20:12

mám úplně stejný názor jako Garfield!

derad 20.04.10 20:15

já považuju hodnocení za tak trochu zbytečné - pokud by se na Arome vyskytnul nějaký hajzlík, co by vyloženě podváděl, dověděli bychom se o tom všichni tak jak tak.

Alena 20.04.10 20:20

a jak by ses to derade dozvěděl? při tomto množství lidí jsou tu určité skupinky, které si více mezi sebou dopisují a jsou v kontaktu - pak to chápu.. ale jak by se zpráva o konkrétní osobě dostala např. ke mně…

barbucha 20.04.10 20:23

Tak každou chvíli si někdo stěžuje i v jiných tématech na kdeco a kdekoho…dozvěděla by ses to určitě :wink:

Fleur 20.04.10 20:24

Než by to někdo smáznul…

Alena 20.04.10 20:25

no jo, jenže to bych ty témata musela pravidelně číst :mrgreen:

chavah 20.04.10 20:30

Už neutrál je určité varování. Od tohoto tu škálu máme.Nikdo, myslím, nepíše neutrál či negativ bez varování jen tak rovnou.Vězte, že tomuto veřejnému hodnocení předchází soukromá korespondence v rámci SZ, SMS a pokud se to nemá k lepšímu, jiná cesta nevede.Když se tu budeme jen poplácávat po ramenech a v soukromí si nadávat, nikam to nepovede.A bude to i nefér vůči těm, které jinou možnost, než si přečíst hodnocení, nemají.

jerry 20.04.10 21:03
Širín píše:Konkrétní případ: Lenka Ambrožová
Kdybych měla čekat na její platbu za Yvress, asi bych ji do teď měla - zájem o vůni projevila a to taky bylo vše… zprávy četla, peníze neposílala.

Speciálně u Lenky Ambrožové je mi to divné - to je jedna z nejspolehli­vějších aromaček, se kterými jsem obchodovala (a nejednou). Ale jestli se nepletu, tak už jednou se nějak na delší dobu odmlčela a byly za tím snad nějaké zdravotní problémy. Ale nevysvětluje to, že zprávy čte :conf:

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 258 Další »

Téma je zamknuté a nelze do něj již dále přispívat


Reklama


Reklama


Reklama