Kosmetické certifikáty

Přírodní kosmetika nemá žádnou definici v legislativě, proto je dobré orientovat se při jejím nákupu podle certifikátů nezávislých organizací. Těch je mnoho a každý zaručuje trochu jiný standard.

  • Vegan

Tento certifikát mohou získat výrobky bez živočišných produktů. Spadá sem i veganská kosmetika, například značka Lush se může pochlubit přes 80 % výrobky s tímto označením.

  • Soil Association

Britská značka, která znamená, že přírodní kosmetika obsahuje minimálně 70 % bio složek.

  • NaTrue

Bruselská značka rozlišuje hned tři úrovně přírodní kosmetiky: 1. přírodní kosmetika, 2. přírodní kosmetika s podílem bio surovin, 3. bio kosmetika.

  • Human Cosmetics Standard (netestováno na zvířatech)

Jednotný certifikát, který zaručuje, že firma netestuje na zvířatech své výrobky a ani jejich složky, a to nikde na světě. Alternativ testování na zvířatech ostatně nabízí dnešní průmysl mnoho. Jsou jimi rekonstruovaná lidská pokožka, rohovkové buněčné linie, počítačové modely či studie na lidských dobrovolnících. Další výhodou je, že existuje již přes 20 tisíc dosud schválených složek, které mohou kosmetické firmy pro své výrobky využít.

  • ECOCERT

Francouzský standard, který má dvě úrovně certifikace, přísnější je s označením Bio Cosmetic.

  • CPK – Certifikovaná přírodní kosmetika

Česká známka pro kvalitní kosmetiku. Tento certifikát má například kosmetika značek Saloos, Nobilis Tilia, Botanicus , Cannaderm, SynCare.
CPK bio – přidané označení bio zaručuje minimálně 20 % bio složek.

  • BDIH – Kontrolierte Natur – Kosmetik

Německá značka pro přírodní kosmetiku. Najdete ji na výrobcích značek Weleda, Logona, Sante, Primavera, Dr. Hauschka, Lavera a mnoho dalších.

Díky kosmetickým certifikátům poznáte pravou přírodní kosmetiku. Zdroj: Madeleine Steinbach, Shutterstock, Inc.Díky kosmetickým certifikátům poznáte pravou přírodní kosmetiku. Zdroj: Madeleine Steinbach, Shutterstock, Inc.