Melvita - představení značky a recenze vůní

Melvita patří ke značkám přírodní kosmetiky, které vznikly ještě před současným "bioboomem". Založil ji v roce 1983 francouzský biolog a včelař Bernard Chevilliat. Název firmy sestavil ze slov "mel" a "vita": med a život, neboť vzhledem ke své včelařské profesi začínal logicky kosmetikou ze včelích produktů. Tím úplně prvním bylo dodnes populární šestihranné mýdlo se včelou.

Melvita patří ke značkám přírodní kosmetiky, které vznikly ještě před současným ‚bioboomem‘. Založil ji v roce 1983 francouzský biolog a včelař Bernard Chevilliat. Název firmy sestavil ze slov ‚mel‘ a ‚vita‘: med a život, neboť vzhledem ke své včelařské profesi začínal logicky kosmetikou ze včelích produktů. Tím úplně prvním bylo dodnes populární šestihranné mýdlo se včelou.
Společnost Melvita má certifikát Ecocert, můžete se tedy spolehnout, že jde o skutečnou přírodní kosmetiku a firma dodržuje přísná pravidla týkající se výroby přípravků, ale také pěstování či nakupování ingrediencí, testování na zvířatech či obalů.

Kosmetiku jsem ještě netestovala a zatím se ani nechystám, ale pečlivě jsem vyzkoušela většinu nabízených toaletních vod. Všechny mají společné jisté rysy: jsou velmi jemné, jejich výdrž je bohužel slabší (na kůži je to hodně špatné - ani se nesnažte - aplikujte poléváním od hlavy k patě včetně vlasů a oblečení) a mají - i ty květinové a kořeněné - příjemně osvěžující charakter. Jsou také většinou prosté a lineární a v žádné jsem nenašla nic protivného. Jde o ideální vůně pro chvíle, kdy nestojíte o běžný parfém, ať už je to v parném létě, večer po sprše nebo prostě jen tak. #START-11867#
Canelle-Orange je citrusová vůně s přídavkem skořice. Skořice je zpočátku výrazná, ostrá, jako když kousnete do skořicové kůry, žádný babiččin štrůdlíček. Rychle ale krotne a mění se v nepřeslazený, jemně kořeněný pomerančový bonbonek. #END-11867#

Citron vert, limetová toaletka, je jednoduchá, svěže kyselá ‚polévačka‘ bez dalších zbytečných podtónů.

#END-11868#

#START-11866#

Gardénia-Ylang: nečekejte bílou květinovku v provedení, na jaké jste zvyklí. Vynikají zde zelené tóny i zemité ladění ylangu a celá vůně je taková ‚zaprášená‘, nevymydlená. Přírodní ingredience nedovolují komponovat tak složité a bohaté květinové vůně, mnohem lépe se z nich vyrábějí citrusové a kořeněné kompozice. #END-11866#

#START-11869#

Jasmin-Bergamote je citrusovka s přídavkem jasmínu. Potřeba udržet cenu na přijatelné hladině nedovoluje použít hodně dobrý jasmín (cena jasmínové esence závisí na mnoha faktorech a může se pohybovat mezi 4000 až 800 000 korunami za kilogram!), takže orgie se nekonají. #END-11869#

#START-11870#

Cologne aux 8 Essences je zvláštní směs citrusů (pomeranč, citron, bergamot), koření a bylin (rozmarýna, levandule). Je hebká a lehce nasládlá. #END-11870#

#START-11871# Épices Gourmandes je čistě kořeněná směs badyánu a skořice se stopou vanilky. Ze začátku pěkně protahuje nos, později se usadí do jemně vánoční směsi. #END-11871#

#START-11873#
Patchouli vrai není třeba dlouze popisovat, je to skutečně čistá zemitá pačuli. #END-11873#

#START-11872#
Lavande Sauvage je patrně nejrealističtější levandulová vůně, jakou znám - voní z ní nejen kvítky, ale i listy a stonky. Působí velmi ‚přírodně‘ a prostě. Máte-li ale raději jen čistou vůni květů, bude se vám asi spíš líbit něco tradičnějšího (třeba Caldey Island Lavender). #END-11872#

Vanille Sucrée a Zeste d'Orange jsem netestovala, ale předpokládám, že obě splní, co názvy slibují. Nezkoušela jsem ani pánskou Melvita pour Homme.
Vůně od Melvity rozhodně doporučuji k vyzkoušení. Obchody jsou zatím jen v Praze (z toho jeden na hlavním nádraží, kousek od vchodu z haly do chodby k nástupištím), nakupovat můžete i přes český e-shop. Přes zahraniční bohužel ne, což naštve, protože cenová politika Melvity se neliší od jiných firem: v rozvojových zemích s nižší kupní silou prodávat dráž, aby se to vyplatilo. Pro srovnání, 100 ml levandulové toaletky koupím u nás za 745 korun, v britském e-shopu je v přepočtu za 510 korun a ve francouzském za 450 (a ještě tam mají malé soliflory, které u nás nejsou). I v té Americe, kam výrobky letí přes oceán, stojí toaletka 680 korun. Nedík, Melvito.
Aspoň se můžeme utěšovat, že v Rusku jsou na tom ještě hůř.

Autor: Ada

.

Nejčtenější