Podle čeho vybírat produkty pro stárnoucí pleť? Nenechte se lapit mýty!

Z různých magazínů, online blogů či videí na YouTube se na nás hrne spousta tvrzení o kosmetických produktech. Naneštěstí je mnoho z nich dosti neodborných. Jaké jsou na nejčastější chyby, mýty a nepřesnosti, se kterými se v médiích můžeme setkat?

1. Produkty byste si měli vybírat na základě svého věku


Mnoho produktů na trhu je označeno nálepkou, že je určeno pro konkrétní věk, zejména pro zralou pleť (tedy 50+), ale pozor, věk není typ pleti a na něm záleží mnohem víc!

Ne každý ve stejné věkové skupině má stejný typ kůže, a právě proto není nejvhodnější vybírat si péči o pleť pouze na základě věku. To, že oslavíte 50. narozeniny, neznamená, že se vaše pleť stane okamžitě suchou a měli byste sáhnout po bohatých zklidňujících přípravcích pro zralou pleť. Tedy, neplatí to pro každého. Například když je pleť mastná, podobné produkty stav naopak zhorší. Namísto věku byste tedy měla své produkty péče o pleť vybírat na základě typu pleti, případně kožních problémů.

Pro omlazení pleti dejte šanci retinol retinoate, nově vyvinuté látce příbuzné retinolu, která je ale mnohem účinnější, fotostabilní a nezpůsobuje podráždění, v podobě Medik8 r-Retinoate® - superkrému aktivující mládí.

2. Pro citlivou pleť jsou nejlepší hypoalergenní produkty


Neexistuje žádná metoda testování, seznam povolených či zakázaných ingrediencí, regulace, pravidla či procedury, které by určily, zda lze produkt kvalifikovat jako hypoalergenní.

Termín hypoalergenní má naznačovat, že by produkt neměl způsobit alergickou reakci, a proto je jeho používání vhodné i pro pleť náchylnou k alergiím nebo pro pleť citlivou. A jaký je tedy problém? Mimo to, že termín „hypoalergenní“ není nijak regulovaný, se na trhu vyskytuje mnoho produktů, které jsou označeny hypoalergenní či vhodné pro citlivou pleť, a přitom obsahují skutečně problematické látky jako parfémy, ať už přírodní či syntetické, které mohou spustit alergickou reakci nebo podráždit suchou pleť.

3. Stařecké skvrny vznikají v důsledku stárnutí pleti


Stařecké skvrny je předně nepřesné označení. Tyto tmavé nepravidelně zbarvené oblasti na kůži nejsou způsobené rostoucím věkem, ale jsou výsledkem vystavování pleti slunečnímu záření bez adekvátní ochrany, včetně opalování v minulosti.

Sluneční skvrny, játrové skvrny či hyperpigmentace se mohou objevit v jakémkoliv věku, v podobě pih na dětském nose nebo barevných nerovností, které začínají obtěžovat život po dvacátém roce života, zejména v závislosti na tom, nakolik se dotyčná osoba v průběhu života slunila. V jakémkoliv věku je pro to, abychom se zbavili tmavých barevných nerovností vzniklých v důsledku ultrafialového záření, nutné využívat ověřených látek jako hydrochyninon, niacinamid, vitamín C či vybrané rostlinné extrakty v kombinaci s každodenním používáním přípravků s dostatečně vysokým SPF.

Nejvyšší účinnost má ultra depigmentační sérum White Balance Click Oxy-R!

4. Z akné vyrostete s věkem


Kdyby byla tohle jen pravda! Co by za to dali ti, které akné trápí i v dospělosti stejně jako teenagery.

To, že jste měli čistou pleť v období puberty, neznamená, že se s akné nebudete potýkat v pozdějších letech. Často se tak stává u žen v období vysazení hormonální antikoncepce, těhotenství či menopauzy. Na vině je tehdy hormonální nerovnováha. Muži obvykle z akné skutečně vyrostou a většinou se jim po pubertě nevrací, protože se u nich hormony dostanou do stabilnější rovnováhy, zatímco hladiny hormonů u žen v průběhu života kolísají. Právě proto se s vypuknutím akné ženy potýkají mnohdy i v dospělosti.

Proti akné v dospělosti, nadměrně mastící se pleti a rozšířeným pórům působí denní krém Beta Moisturize.

5. Make-up způsobuje akné


To vůbec není pravda, pokud jej důsledně a správně odličujete. Neexistuje jediný výzkum, který by naznačoval, že make-up či jiné produkty péče o pleť způsobují akné, stejně tak nepanuje u odborníků ani shoda v tom, jaká látka či kombinace produktů by měla být problematická.

Make-upy jsou navrženy tak, aby zůstaly na povrchu pleti, póry je neabsorbují, a tudíž nezpůsobují podobné problémy jako těžké, zvláčňující hydratační přípravky. Co však akné způsobit skutečně může, to je špatné odličování make-upu na noc. Než abyste vinu sváděli na make-up, raději nebuďte večer líní a řádně se odličte.

6. Drahá kosmetika je lepší než levnější


Faktem je, že dobré a špatné produkty existují ve všech cenových kategoriích. Vše záleží na složení, nikoliv na ceně.

Možná by vás překvapilo, kolik velmi drahých produktů obsahuje jen něco málo víc než vodu a vosk. A kolik relativně levnějších produktů má skvělé složení. To, že za přípravek utratíte méně, vaši pleť nepoškodí a na druhou stranu to, že utratíte více, nemusí nutně znamenat větší přínos pro vaši pleť. Fakt záleží víc na složení, než na ceně.

7. Přírodní látky v produktech jsou pro pleť lepší


Pro toto tvrzení neexistuje jediné vědecké podložení. I přírodní ingredience mohou totiž často udělat pleti více zlého, než dobrého.

Stejně jako u termínu hypoalergenní není ani u termínu „přírodní“ nijak regulováno, co to vlastně znamená. Jakákoliv kosmetická firma tedy může látky ve svých produktech označovat jako přírodní, ať už to znamená cokoliv. Například mnoho antioxidantů se přírodně získává, ale v momentě extrakce, čištění a zpracování jsou již velmi daleko od své přírodní podstaty. Navíc, jen proto, že daná látka roste v půdě nebo se nachází v přírodě, nečiní ji to automaticky dobrou pro pleť. A platí to i obráceně – jen proto, že je složka syntetická, nemusí být pro pleť nutně škodlivá.

Komerční sdělení - toto je komerční sdělení, Arome.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Autor: Monika

Minimalistka v dekorativní kosmetice, nadšenkyně do pleťových krémů. Nejraději testuje českou přírodní kosmetiku. Už deset let je věrná jablíčkům DKNY.

Váš příspěvek

Mělo tam být „řídit vašima“, ale „řídit všima“ je vlastně dobré…nebudu to opravovat. :D

Tohle je teda odpad. To má koho oslovit, padesátnice? A už vás někdy, holky z marketingu, napadlo, že ženská, která si celý život kupuje pečující kosmetiku, v padesáti už ví, co jí sedí a co ne a že se nemá řídit všima reklamníma slintama?
A že lidi v padesáti ještě netrpí stařeckou demencí, aby bylo nutné s nimi mluvit jako s děckama? Že vám na tohle prostě nemůžou skočit, naopak, že je tím akorát nas…e?

„Nejvyšší účinnost má ultra depigmentační sérum White Balance“ - a to je teda podloženo čím, nějakým výzkumem, certifikátem?
Není to náhodou kec stejného typu, jako tady vaše tvrzení „Pro toto tvrzení neexistuje jediné vědecké podložení. Stejně jako u termínu hypoalergenní není ani u termínu „přírodní“ nijak regulováno, co to vlastně znamená. Jakákoliv kosmetická firma tedy může látky ve svých produktech označovat jako přírodní, ať už to znamená cokoliv.“

Chápu, že reklamní článek má být především dlouhý a bez pravopisných chyb, ale prosímvás, držte v tom trochu logiku a informační hodnotu. Vodu a vosk? OK - a které to teda přesně jsou, abysme si na ně dali pozor? Jak je poznáme? A co je to „relativně levnější“? A co je to to „něco málo navíc“ - tím se myslí právě ty účiiné látky, jejichž nosičem je voda a „vosk“ (kupte tomu, kdo vám to píše, nějaký odborný slovník, ať si neplete vazelínu a vosk).

Doporučuju výrobci tohoto skvělého syntetického krému, který jistě obsahuje vodu, vosk a něco navíc, vyhodit PR agenturu, potrestat brand specialistu a příště napsat „náš krém je dobrý, protože obsahuje tuto účinnou látku“, bude to mnohem účinnější co se týká trafficu od cílové skupiny, akorát to bude výrazně levnější a čtenáři Arome z toho nebudou otrávení.
A doporučte dívkám z vašeho marketingu, aby se doma zeptaly svých starých senilních matek, jestli vědí, že drahá kosmetika nemusí být dobrá.

:můžu si hlavu ukroutit:

Nejčtenější