Proč selfíčka zvyšují zájem o make-up?

Kosmetické firmy milují sociální sítě a mobilní telefony! Znamenávají totiž zvýšené zisky, zejména od vzniku selfíček a Instagramu.

* Výrobci kosmetiky si mnou ruce. Zdroj: Look Studio / Shutterstock, Inc.

Krutá blízkost fotografa

Časté zveřejňování fotek, selfíček a točení videí obecně zvýšilo poptávku po make-upu. Stal se totiž nedílnou součástí arzenálu potřebného k publikování obsahu na sociálních sítích. Pořizovat selfíčko má totiž jednu zásadní nevýhodu – na délku ruky je vidět každý váš malý pupínek, nešikovně vytrhnutý kus obočí nebo náznaky nevyspání v podobě kruhů pod očima. Ba co víc, nedokonalosti na fotkách vypadají ještě výrazněji. Přitom na ostatních profilech na sociálních sítích vidíme dokonalou pleť cizích lidí, také vyfocenou jen z pár centimetrů. Proto fotograf/model snadno zatouží, aby jeho obličej také tak zářil.

Poslední roky se požadavky na dokonalou pleť ještě zvýšily – Snapchat a selfies na Instagramu, kde publikujete živě, ukazují v reálném čase, co se děje ve vašem životě, takže na úpravu fotek nemáte tolik času. Je proto potřeba, aby autorka vypadala bezchybně i bez Photoshopu. Zdá se, že tento program nijak nebrzdí kosmetický byznys. Sice zvládne vyzmizíkovat lecjakou nedokonalost, ale úprava fotek je časově náročná. Navíc každá z nás se chce dívat na svou krásnou tvář a věřit, že tak půvabně vypadáme hned po ránu.

Sláva konturám

Rostoucí prodej make-upu a dekorativní kosmetiky zaregistroval i britský Independent, který psal o vlivu trendů na prodejnost kosmetiky mezi sezónou 2015 a 2016. Obrovský boom v prodeji zaznamenala zejména kosmetika na konturování obličeje – ve Velké Británii se prodej bronzerů zdvojnásobil během jednoho roku, a to na 43 miliony liber. Za korektory utržily kosmetické firmy o 10 milionů liber více než v předchozím roce. Za vyšší zisky mohou poděkovat celebritám, jako je Kim Kardashian, Kylie Jenner, a tutoriálům líčení na YouTube.

Nesmíme zapomenout ani na trend hustého obočí a péči o něj. Za něj vděčíme zejména modelce jménem Cara Delevigne, která svou popularitou nevědomky zčtyřnásobila prodejnost kosmetiky na úpravu obočí. Během jednoho roku vzrostl prodej z 10 milionů liber na 42 milionů.

Na míru selfíčkám

Kosmetický průmysl pochopitelně registruje, jak vzrůstá důležitost focení a videí, a reaguje svou nabídkou. Díky selfíčkám tak vzniká speciální dekorativní kosmetika, která pleť přichystá na záběry zblízka. Důraz se klade na podkladové báze, které zaplní póry a vrásky a zafixují make-up. Úspěch slaví i různé make-upy 2v1, které obličej vyhladí, sjednotí a zmatní. Obvykle jsou také vysoce krycí. Mezi rozjasňovači a bronzery se objevily paletky pro velmi náročné, tak i různé kousky spoléhající na jednoduchost a rychlost nanášení. To aby blogerka šetřila čas na správný odlesk.

Větší rozmanitost nabídky má nejen uspokojit náročné odbornice na kosmetiku, ale také začátečnice, které touží být nalíčené jako jejich vzory.

V Česku můžeme v drogériích najít selfíčkám uzpůsobený Dermacol s produkty Selfie nebo Rimmel s řadou Insta.

Nejlepší make-upy podle hodnocení na Arome »

Když filtr nestačí

Kosmetické značky se teď právem cítí neohroženě. Všichni totiž očekáváme své krásné selfie na první pokus, a tak investujeme do líčidel horentní sumy a hodiny pilujeme dokonalý look kvůli jedné fotce.

A co hashtag #nofiltr, #nomakeup nebo dokonce oblíbený #WokeUpLikeThis? Ty se bohužel objevují spíš demonstrativně, kromě Za normální holky bývá jen voyerským nahlédnutím do nedělního rána celebrit. Mimochodem, trochu se pozapomnělo na původní význam hashtagu #nomakeup, který vznikl jako podpora kampaně proti rakovině prsu. Na sebevědomí nám nepřidává ani ten fakt, že se nám bez make-upu často ukazují ženy, které své přírodní kráse trochu pomohly.

Proto není divu, že prodej make-upu je stále výhodnějším byznysem. Zákaznice očekávají rostoucí rozmanitost nabídky a stále nová líčidla na zkoušení. A značky nebo celebrity si jednoduše spočítají, kolik jim pár šminek přinese do rozpočtu, třeba jako Bieber Beauty.

Mají na vás vliv sociální sítě? Pozorujete větší spotřebu make-upu?

Autor: Monika

Minimalistka v dekorativní kosmetice, nadšenkyně do pleťových krémů. Nejraději testuje českou přírodní kosmetiku. Už deset let je věrná jablíčkům DKNY.

Váš příspěvek