Tři bílé grácie: Isabey Gardénia

Najít něco o firmě Isabey není jednoduché, už proto, že všechny vyhledávače nabízejí ve výsledcích hlavně malíře Eugèna Isabeyho, po němž byla firma pojmenována. Zakladatelem byl Maurice Loewe a peníze na nový podnik dostal od Rothschilda, kterého jistě představovat nemusím. Díky tomu mohl hned od začátku budovat image luxusní značky nabízející jen ty nejkvalitnější parfémy.

Gardénia od Chanelu nevoní jako gardénie; ani Gardénia od Isabey není tou stoprocentní realistickou gardénií, ale voní krásně.
Najít něco o firmě Isabey není jednoduché, už proto, že všechny vyhledávače nabízejí ve výsledcích hlavně malíře Eugèna Isabeyho, po němž byla firma pojmenována. Zakladatelem byl Maurice Loewe a peníze na nový podnik dostal od Rothschilda, kterého jistě představovat nemusím. Díky tomu mohl hned od začátku budovat image luxusní značky nabízející jen ty nejkvalitnější parfémy. Firma vznikla v roce 1924 a hned o rok později získala zlatou medaili na velké výstavě moderního průmyslu a dekorativního umění v Paříži. V roce 1941 firmu koupil jistý Marcel Guerlain (nemá nic společného se slavným parfumérským rodem - jde pouze o shodu jmen) a těsně před koncem války její slavná éra skončila.
Vůně Gardénia byla představena v roce 2007 a hned navázala na starou tradici - je to opět luxusní vůně, se kterou se rozhodně nesetkáte v běžných parfumeriích. 50ml balení ve zlatém flakonu stojí přes 3000 a koupit se dá v zahraničí, počítaje v to i naše oblíbené slovenské hnízdečko exkluzivních parfémů, kde si můžete objednat i vzorek a nekupovat tak naslepo.
Vůně startuje hodně silně, syrovými bílými květinami včetně nelibých tónů a okolní zeleně. Kdo rád noří nos do jasmínových keřů právě pro tenhle kompletní, nevypulírovaný zážitek, bude spokojen. Postupně se z této směsi vyloupává bílá směs, už jemnější, ale stále přirozená směs. Kdo bude chtít, najde si gardénii s jejími máslovými tóny (nejsou však příliš výrazné), jiný nos zaujme spíš jasmín nebo lehce zemitý ylang-ylang. Základ je slaďoučký, s vanilkou a výraznými pudrovými tóny. Vývoj směrem do základu je klasický, bez dalších překvapení - květiny slábnou a základ získává postupně navrch. Základ je z celé vůně nejméně zajímavý, ale příjemně sladký a jemný.

Autor: Ada

.

Témata článku

Nejčtenější