Žádná čokoláda a další kruté rady, které vážně zabírají na akné

Jak na akné, když už jste vyzkoušela všechno a nic nezabralo? Je nám líto, ale kosmetika není všemocná. Co přestaly jíst ženy na Arome, píšou v diskuzi Akné ach jo.

„Ono to vlastně není kosmetikou, ale tím jak čisté je tlusté střevo. Pokud jsou v něm kaly (i když se člověk vyprazdňuje pravidelně), v podstatě se tělo zaneřáďuje zpět toxiny z kalů a ta pleť čistá není. A pak se taky méně vztekat pomáhá. Protože kůži mají na starosti játra. Ty se posílí nejlépe citronem vymačkaným ve vodě nalačno, takže hlavně pohodičku,“ míní Suplicek.

Ničit vzniklé pupínky je jedna věc, ale my přece chceme, aby se vůbec netvořily! Proto se musí na prevenci akné zevnitř. Takže je čas si posvítit na to, co vlastně jíte.

Netrpí střeva a játra?


„Paradoxně u mě skvěle zabrala velmi přísná jaterní dieta, kterou jsem ale dodržovala kvůli infekční mononukleóze,“ píše Aromeštěkanátek.

To znamená – žádný alkohol, žádná čokoláda, žádné smažené. Chuťové buňky sice trpí, ale tělo vás odmění čistější pletí. Čisté zažívání se totiž projevuje právě zdravou kůží.

Proto si ženy pochvalují detox. Orgány se během něj zbavují škodlivin a po pročištění už není nic, co by vyplavovaly na povrch. Zabírá třeba ostropestřec, ať už jako kapky nebo čaj. Jen se zpočátku neděste – první dny detoxu se může pleť rapidně zhoršit.

Cukr, káva, limonáda


Jednoduché cukry nejsou pro tělo (a pleť) to pravé ořechové. Sušenky a další sladké drobnosti ubírají kůži hydrataci a mohou způsobit až alergickou reakci. Když vydržíte bez mlsání, odměnou vám bude jasnější pokožka bez krupičky akné. Také se méně objevují černé tečky.

Lepek? Laktóza?


„V naší rodině máme zkušenost, že kožní problémy mizí s vysazením lepku ze stravy. Jakmile si dám já něco od lepku, začne se mi loupat obličej. Než jsem na to přišla, měla jsem takovou dermatitidu, nebo co to bylo, že jsem už nechtěla ani vyjít mezi lidi,“ radí Ikri.

Podobně citlivě může vaše pleť reagovat na mléčné výrobky. Co zkusit vyřadit sýry, mléko a jogurty na dva tři týdny, co to udělá?

Máte všeho dost?


Zinková mast sice zabere na pupínky zvenku. Aby se ale netvořily, potřebujete zinek i v přirozené formě. Dostaňte do sebe také selen, vitamín E a vitamín A. Dostatek živin obsahují ovesné vločky, semínka a ořechy, maso, játra nebo vejce.

Raw, nebo makrobiotika?


„Nakonec mi na akné opravdu zabrala až změna stravy, dost radikální změna - přechod na makrobiotiku,“ popisuje Lencza15.

Ikri ale má opačnou zkušenost, místo vařené stravy se vrhla na raw: „Já jsem si myslela, že mám čistou kůži, dokud jsem nezačala jíst syrovou stravu. Od té doby vím, že jsem ji předtím čistou neměla.“

Univerzální návod neexistuje, ale jedno je jasné – zdravý život styl a akné nejdou dohromady. Sledujte, co vám dělá dobře, po čem je vám těžko.

Je to psychika…


Na dovolené bez pupínku, ale přes rok jste samý uher? Nejméně populární a zároveň jednou z nejúčinnějších rad je nestresovat se!„Srovnat psychično = nebudou boláky. Samozřejmě není to snadné a mohou pomoci preparáty. Mně osobně z čínské medicíny. Nedám na to dopustit,“ svěřuje se 1Mirka.

Autor: Monika

Minimalistka v dekorativní kosmetice, nadšenkyně do pleťových krémů. Nejraději testuje českou přírodní kosmetiku. Už deset let je věrná jablíčkům DKNY.

Nejčtenější