Dovolím si částečně nesouhlasit se Širín. Taky mám hodně
společného s Avonem a za mnoho mu vděčím - těsně po revoluci, kdy měl
člověk mentalitu takovou, že pokud nejde něco koupit, do obchodu neleze
(jít na čuchanou bylo nepředstavitelné pro mě i mé okolí, dnes už je
doba jiná a těžko tomu sama věřím, ale bylo to tak), nabídla Avon Lady
nevídaný servis - zapůjčila nebo darovala vzorky a mně to ohromně pomohlo
nejen zjistit, co mi sluší, ale taky očichat první vůně. Pak teprv jsem se
osmělila (zpočátku stydlivě) i do té parfumerie
. Nicméně myslím, že to, co napíšu
dále není ovlivněno tímto sentimentem…
Myslím, že Avon měl právě v tom porevolučním období pěkné a
nápadité vůně. Vzpomínám na pěknou kořeněnou Milenii, posekanou louku
v podání Sunny Skies nebo sladce ostrou Women of Earth… To nebyly
zaměnitelné vůně. Pak se to nějak rozmělnilo a Avon začal chrlit jednu
vůni za druhou a tady se Širín souhlasím, nápaditost obecně nic moc a
výdrž asi taky. Ale mám dojem, že tak před pěti lety Avon trochu změnil
strategii, levnější nepříliš nápadité produkuje sice dál, ale začal
vydávat i dražší vůně, které podle mě (i když ne všechny se mi
líbí a ne všechny bych nosila) nápad mají a rozhodně nejsou jedna jako
druhá. Jedná se o trilogii Today, Tomorrow, Always, trochu levnější
Crystal Auru, pak o Rouge a Flower. O trilogii to asi navzdory tomu, že to
tehdy Avon celkem vytruboval, moc známé není, ale tvořil ji nějaký
významnější nos, bohužel jsem už nedohledala zpětně, kdo to byl, ale
pamatuju si to z doby, kdy ty vůně vycházely. Rouge a Flower byly zase
vydávány ve spolupráci s návrháři. Netroufnu si odhadnout nakolik je to
pouze marketingový tah, ale to nemění nic na tom, že mi tyto dražší
vůně Avonu přijdou nápadem i výdrží daleko lepší… Takže závěrem:
já bych Avon neodsuzovala šmahem jako celek… i když je jasné, že Dior
to není.
Jinak taková perlička o zde celkem oblíbeném parfémku Wings Giorgio
Beverly Hills - Nigel Groom v Průvodci parfémy tvrdí (vybírám a cituji):
V roce 1987 byla - k velkému překvapení - společnost vykoupená
multimarketingovou společností Avon, která byla založena v USA v roce
1886. … Zatímco podnik byl stále v majetku Avonu, objevil se v roce
1993 velmi úspěšný Wings, další velmi komplikovaná kreace IFF
s 621 ingrediencemi, z nichž některé byly vyrobeny novou technologií. …
Návrh flakonu byl inspirován velkou sochou Okřídlené vítězství
v Louvru. Giorgio Beverly Hills opět změnil majitele. V roce 1994 přešel
podnik od Avonu k Procter and Gamble, který zůstal jeho mateřskou
společností. Konec citací.
Takže je-li to pravda, za Wings vděčíme mimo jiné také Avonu…