Jaro 2015: Stále stejné trendy

Taky to už na vás jde? Na mě teda rozhodně, i když tentokrát mám poněkud zvláštní příznaky.

Ne nelekejte se, mluvím jen o jaru. Už je za dveřmi a na mě se to začíná (parfémově samozřejmě) projevovat. Upouštím od svých zimních oblíbenců plných rumu, koňaku, ambry, vanilky, skořice, dřev a jedu hlavně v pánských, nebo aspoň unisexových kouskách, jako je Les Zazous od Keiko Mecheri , Sables od Annick Goutal či Morocco Sand od Phaedon .

Ono je to vlastně logické. Tyhle vůně jsou svěžejší, ostřejší, nakopnou vás, což je ke konci zimy potřeba (taky jste schopní se v předjarním období akorát tak doploužit do práce a zpátky domů?). Je to tím, že tyto vůně mimo jiné obsahují bylinky a zeleň.
Teď jsem zjistila, že jsem vlastně úplně trendy a in. Protože zeleň má být podle Seven Scents jeden z trendů pro letošní jaro (a léto). Mimochodem, já mám dojem, že zeleň je trendy každé jaro, ale budiž.

Ta letošní trendy zeleň má být ve znamení hlavně rebarbory, máty a čaje. Kupodivu žádné kytičky. Pojďme si to rozebrat.

Rebarbora: už to tady bylo

Tak to mně fakt dostalo. Já myslela, že rebarbora kralovala mainstreamu už minulý rok. Ale ono je asi třeba vyždímat, co se dá, udělat další odnože z odnoží a flankery z flankerů.

Rebarbora v parfémech není extrakt z těch známých, křupavých červených stonků. Je to chemikálie s názvem Styralyl acetát. Má sladkokyselou ovocnou vůni a má dodávat parfémům čerstvou, pikantní nakyslost a šťavnatost. Dost často se mísí s vůní jahod právě kvůli vyvážení kyselosti a sladkosti a kvůli ovocným tónům.

Z těch starších mainstreamových vůní lze najít rebarboru v Ricci Ricci od Nina Ricci a v Jour d'Hermés. A samozřejmě v jednom z mála loňských slušných důvodů, proč zajít do parfumerie - La Panthére od Cartier.
Hledala jsem dlouho nějaký ohlášený trendy rebarborový parfém pro letošek, ale našla jen bůhvíkolikátou reedici Jo Malone Pomegranate Noir , tentokrát jako součást kolekce Rock the Ages, která vyjde v březnu.

Že by parfuméři nečetli, co je in?

Máta - ledový trend pro pány

Nějakou ledově mátovou polívačku na léto bych si uměla představit. Něco ve stylu mojita s mátou takovou, jaká nám roste na zahradě, plevelná s velkými, kopřivě podobnými listy a hodně ostře aromatická. K tomu limetky, rum a kýbl ledu. Tak nějak by to mohlo vonět.

Nejspíš tak nebude vonět nová pánská Cerruti 1881 Pour Homme Edition Blanche, ale mátu má ve složení stejně jako J.P.Gaultierova Le Male Pirate Edition. Ale možná by se mému vysněnému mojitu mohla aspoň přiblížit jedna ze třech pánských novinek od Yves Rochera - Bois de Cedre & Citron Vert. Takže pánové, buďte trendy.

Čajové vůně stojí za vyzkoušení

Tak to ano, čaj to je jiný kafe. Loni v létě jsem sháněla nějakou inteligentní čajovku a nesehnala. Letos to vypadá nadějněji. Jednak u L'Artisan vzkřísili výbornou čajovku Tea for Two a druhak musím vyzkoušet, jak voní absolut ze zeleného čaje v nové Annick Goutal L’Ile au Thé.
Nebo zkuste bílý čaj v Elizabeth Arden Untold Eau Fraiche.

Když si v „trendy vůních“ nevyberete

Nic z toho vás nezaujalo? Jděte na to jinak, třeba přes trendy puntíky a mašličky na flakonu Bond No 9 Park Avenue South.

Když to shrnu, myslím, že je dobře, že někteří parfuméři nemají čas, nečtou podobné nesmysly a jedou si spíš po své linii, než po linii marketingových oddělení. Protože se tím pádem můžeme těšit nejen na obvyklé jarní kytičky, ale i na daleko zajímavější složky. Třeba wasabi v nové vůni Panorama od Olfactive Studio, nebo indický mražený dezert Kulfi v nové Noir Extreme od Toma Forda.

A víte, jaké trendy jsou předpovídány pro podzim/zimu 2015? Oud, růže a kůže. Jaké překvapení!

Autor: munu

Autorka je kmenovým autorem blogu frangipani.cz

Nejčtenější