www.notino.cz

Nelly 918 27.8.21 15:03

@Hermesfan tímhle „zkoušením“ akorát přichází o zákazníky. Já dřív na Notinu nakupovala hodně (pro sebe i pro kamarádky - dárky), ale teď skoro vše seženu jinde levněji, někdy i o pár set korun. Tak už krom výhody os. odběru na Smíchově nevidím jediný důvod, proč kupovat u nich. Sem tam něco mají ještě výhodně, ale moc už toho opravdu není.

Jitka77 27.8.21 15:18
@Verda2 píše:
Toto je myšleno vážně nebo se jedná o omyl?
https://www.notino.cz/…da-pro-zeny/75ml za 6453,– Kč

Tohle je evidentní chyba při naceňování, napsala bych Notinu přes okénko na eshopu rovnou.

Hermesfan 27.8.21 15:30

@Nelly 918

samozrejme, ja kúpim keď je to výhodné pre mňa. Z tohto mi je smiešno, veď predsa musia vedieť aké ceny má retail a občas aj priamo výrobca ponúka lepšie ceny.

@Hermesfan Těžko ke 300 tisícům položek dohledávají konkurenční ceny, navíc když je to na webu pomíchané stálé ceny s akčníma, které snižují průměr a každý den se mění…prostě to nasadí za cenu nákup+%něco a když to leží dlouho na skladě, tak to % o něco sníží, třeba automaticky.
Srovnávat ceny si můžou dovolit malé eshopy, ale tady v tom objemu je to nakonec i jedno - zákazníků je dost, on to někdo nakonec z těch statisíců, možná spíš milionů, lidí koupí.
To je taková síla, tyhle velké eshopy… :potlesk:

Radek O. 27.8.21 16:06
@frangipani_romana píše:
Těžko ke 300 tisícům položek dohledávají konkurenční ceny,

prostě to nasadí za cenu nákup+%něco a když to leží dlouho na skladě, tak to % o něco sníží, třeba automaticky.

Srovnávat ceny si můžou dovolit malé eshopy

Dobrý den, z čeho pramení tyto Vaše mylné názory? Neznám jediný větší eshop, který by takto fungoval a to ani ty, co mají miliony položek v nabídce. Pokud máte zájem, mohu Vám tuto otázku více přiblížit.

@Radek O. Rádi si to tady přečteme, díky za nabídku. Když nám přiblížíte praxi, bude to super. :palec:

Radek O. 27.8.21 17:20

Asi to vezmu docela povrchně. Nicméně to co popisujete je spíše vlastní menším a malým eshopům, pro které je cenotvroba jako taková okrajová ať z pohledu stanovení ceny produktu, nebo i zmíněné sledování konkurence. Dnes na trhu máte desítky řešení pro eshopy pro monitoring konkurence, takže sledovat stovky tisíc položek je jednoduché a hlavně není to ani nijak drahé.

Nicméně větší eshopy mají v drtivé většině vlastní řešení postavené pro vlastní potřeby. Cenotvorba je naopak velmi komplikovaná a je to do značné míry „zlatý grál“ každého podníkání stanovit takovou cenu, aby se maximalizoval profit/obrat… dle toho, jakou strategii má daný podnikatel stanovenou. a určitě v tom není jednoduchá matematika ve stylu nákupka*koeficient a mám cenu.

Nicméně v tom všem mohou nastat různé chyby. Lidské i technické a může systém stanovit špatnou cenu. Třeba tím, že někdo zadá fakturu v jiné měně, než má být a celé je to pak jinak. Nebo upíše sumu. Nebo prostě má program chybu a vypočítá to špatně. Pokud si někdo myslí, že firma nasadí cenu 3× výše, než je běžně a myslí si, že se někdo chytí musí být dost naivní. Ano, zákaznící jsou schopni akceptovat vyšší cenu např. výměnou za servis, jistotu služeb apod. ale vše má sve meze a ty nejsou v násobku ceny.

Pořád nechápu to vidění, že jsou v něčem nějaké negativní důvody apod.

nisa1981 27.8.21 18:23

@Radek O. Ano, toto dokážem pochopiť, ale ako som napríklad napísala cena Guerlain z francúzskej Sephory je 128 euro za 75 ml čo je je 3269 českých korun a vy ju ponúkate za 6453 českých korún, tak niekde sa naozaj zrejme stala velká chyba. :-)

Hermesfan 28.8.21 05:55

@nisa1981

ale veď možno im to naozaj niekto kúpi. Sprostých ľudí je na svete požehnane.

@Radek O.
Díky za odpověď, ale asi jsme si nerozuměli. Chápu, že cenotvorbu velmi pečlivě připravují specialisti z různých oddělení a že při tom používají nějaké rozvinuté nástroje.
Ale já jsem měla na mysli okamžité výkyvy ceny - fakt máte aplikaci, která vám neustále monitoruje ceny na trhu a upravuje podle toho vaše ceny? Nebo posílá specialistům nějaké notofikace a oni ty ceny upravují ručně? Ani jedno se mi nezdá v praxi reálné. A jak by potom docházelo k těm „úletům“ zde uvedeným?

Ale úplně se s vámi shoduju v tom, že nechápu to podezírání z klamání zákazníka při jakékoliv chybě. Ale asi je to prostě takový český folklor, když v supermarketu brigádník zapomene vyměnit cenovku u jogurtů, tak zákaznící hlásí „to je bordel, supermarket nás chce odrbat“. Přitom vytvořit takovou odrbávku by dalo víc práce, než ohlídat, aby se to nestalo… A přitom ve výsledku strašně malý zisk při obrovském riziku ostudy a ztráty zákazníky.

Gorilka 2.9.21 07:48

@frangipani_romana Ono fakt může jít o úlet algoritmu, kdy výpočet ceny (na základě cen konkurence) projde větví která není otestovaná (protože tahle varianta přeci nenastane, ale je tu kdyby něco), nebo tam větev úplně chybí. Když se k tomu přidá chyba ručního vstupu, může být výsledná cena jakákoliv.

Mě jednou namarkovali za Camembert (120g) cca 40000Kč.

Sklad se dá vést různými způsoby (i účetně) a přecenění skladových položek může zanést další chybu.

Radek O. 2.9.21 14:11

@frangipani_romana

V obecné rovině není dnes problém získávat v reálném čase ceny tisíců a tisíců produktů od spousty konkurentů a vůči tomu stavět aktuálně ceny. A to klidně plně automaticky.

Ale takto to úplně nefunguje, ne proto, že to technicky nejde, ale neděje se to z jiných důvodů. Ta fixace na konkurenci zase není až tak podstatná, jak si možná někteří myslí. Primární jsou obchodní a další cíle každého a vůči tomu staví svou cenotvorbu apod.

Samozřejmě monitoring konkurence je důležitý, ale nikdo nechce měnit ceny co 5 minut a to ani my. Snažíme se vždy fixovat cenu co nejdéle, ale opět s ohledem na spoustu faktorů a ano, konkurence je také jeden z řady faktorů. Někdy se tak změní cena každý den, jindy se drží týdny apod. Roli v tom hrají samozřejmě ceny zásob, kurzy apod.

Co ale třeba nechápu, tak proč by měla být vyšší cena, klidně i násobně vyšší, než je běžné nějaké klamání spotřebitele. Pokud se cena komunikuje jasne a neskrytě, tak má každý právo prodávat tu věc klidně za 10ti násobek toho, za kolik to prodávají jiní. A je na zákazníkovi, aby tu cenu akceptoval nebo ne. Samozřejmě, pokud někdo cenu nadstřelí hodně, bude mít prodeje nulové, protože schopnost akceptovat vyšší cenu mají zákaznící velmi malou. Jsou ochotni zaplatit o něco více např. výměnou za kvalitu služeb, servisu apod. ale vše má své meze.

Zároveň je to jak píšete. Pokud je ta cena nesmyslná, tak to vede pouze k tomu, že zákazník nás vnímá negativně. A ono je pak lepší prodat 2 kusy s poloviční marži, než jeden „předražený“ a jsou spokojeni všichni.

Jinak obecně u nás platí, že pokud je cena nějak „ustřelená“ je to z 99 % nějaká chyba. Lidský faktor, či technický faktor. A 1 % bude případ, kdy to někdo tak špatně nakoupí, že i s nulovou marži máme cenu opravdu špatnou.

hanulk@ 8.9.21 12:57

Ange ou Demon

Po rozbalení parfému Ange ou Demon edp od Givenchy 30 ml jsem zjistila, že na flakonku není žádný nápis - název a značka, jen na krabičce. To je normální? Nejedná se o testr.
:think:

Radek O. 9.9.21 08:52

Dobrý den, normální to určitě není. Měl by tam být potisk názvu apod. stejně jako další prvky jako Batch apod. Pokud je to tedy jak píšete, pak se mi buď ozvěte přes zprávu, nebo můžete přímo kontaktovat naši zákaznickou péči na info@notino.cz nebo na tel. čísle 530 514 014 a produkt vrátit/reklamovat.

hanulk@ 9.9.21 13:50
@Radek O. píše:
Dobrý den, normální to určitě není. Měl by tam být potisk názvu apod. stejně jako další prvky jako Batch apod. Pokud je to tedy jak píšete, pak se mi buď ozvěte přes zprávu, nebo můžete přímo kontaktovat naši zákaznickou péči na info@notino.cz nebo na tel. čísle 530 514 014 a produkt vrátit/reklamovat.

Děkuji za odpověď Radku, níže posílám vyjádření vaší kolegyně, tak to asi beru, jako v pořádku.



Dobrý den, paní Ptáková,

děkuji, že jste se na mě obrátila.

Těší mě, že jste si pro svůj nákup zvolila právě Notino. V první řadě mi dovolte Vás ujistit, že veškeré produkty, které našim zákazníkům odesíláme, odesíláme právě v takovém stavu, v jakém jej obdržíme od dodavatele. Situaci ohledně vůně Givenchy Ange ou Démon parfémovaná voda pro ženy 30 ml jsem pro Vás prověřila a řada produktů od značky Givenchy prošla v poslední době inovací a změnilo se jejich balení. V případě této vůně máme tuto informaci uvedenou i na našich webových stránkách, že se balení může lišit, protože není v našich silách aktualizovat fotografie inovovaných produktů naráz. Nově je tedy tato vůně bez nápisů přímo na flakonu a její název je uvedený pouze na krabičce. Takto je to tedy v pořádku a nemusíte se bát, že by byla vůně poškozená. Věřím, že Vás tato informace potěšila a že budete se zakoupenou vůní spokojená.

V případě jakýchkoliv dalších dotazů jsem tu pro Vás.

S pozdravem a přáním krásného dne


Marcela

Stránka:  « Předchozí 1 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 Další »
Váš příspěvek