Library Collection Opus X

Značka:

Amouage

Rok:

2016

Složení (ověřené)

HLAVA: růže stolistá, akord růže Moyesovy (krvavé), růžové poupě, oxid růže (molekula)
SRDCE: pelargónie, akord politury, kůže

ZÁKLAD: (molekula) ambrarome, laoský oud, ylang-ylang, kovový akord

  • 07.11.16

Dle složení (v hlavě růže stolistá, růžové poupě, krvavá růže, oxid růže) by tato vůně měla být do jisté míry poctou, oslavnou ódou na královnu květin. Překvapení hned na úvod – ven se prodralo cosi bergamotově citrusového, a růže zůstala jakousi popelkou krčící se kdesi u záhonu pelargonií. Počáteční kyselost byla značná a trvalo několik desítek minut, než jsem připustila, že opravdu testuji tu správnou vůni. Ve střední fázi sice stále růži marně vzývám, ale kyselost pouští ke slovu i jistý umělohmotný, odlakovač na nehty připomínající tón – pravděpodobně onen akord politury, a když se hodně snažím, zaznamenám i uvedenou kůži (je syrová, svíravá, nepříliš líbivá). Vůně má v základu molekulu ambrarome, což je docela fúrie – koženě vyznívající vorvaňovina se stopou pepře, tabasca, kávy a asfaltu. Před tím by kapitulovala i Popelčina sestra Droběna. Princové na bílém koni jsou asi dočasně nedostupným zbožím – jak jinak si lze vysvětlit absenci růže i v závěrečné fázi!? Gurmánské složky nejsou mými favoritkami, ale zdejší kafe pochválit můžu. Je to sakra turek, s pořádnou usazeninou lógru na dně, a docela mu to sluší ve společnosti už trochu zcivilizované kůže. Vůni jsem testovala v současných dnech, kdy se teplota pohybovala jen mírně nad nulou – a to byla určitě chyba. Pokud jsem s ní byla v místnosti, snažila se, složky se postupně prolnuly, ale venku zkysla a vytratila se. Opus X je o dost jiný, než dosud testovaná sedmička a pětka - necítím zde dřeva a už vůbec ne oud.
Závěrem – od počátečního zděšení: „Proboha, co je to za splácaninu?!“ mě Opus X dostrkal až ke konstatování, že se vlastně jedná o docela zajímavou vůni. Pokusím se k ní vrátit, až bude tepleji …

Nahlásit

Hodnocení parfému Amouage Library Collection Opus X

Líbí se mi (8) 67%
 
Neutrální (1) 8%
 
Nelíbí se (3) 25%

Reklama


Reklama