Hermès Hermèssence Santal Massoïa
 

Hermèssence Santal Massoïa

Značka:

Hermès

Rok:

2011

Složení (neověřené)

pryskyřice ze dřeva massoïa z Nové Guineje, santalové dřevo, sladkosti z mléka a sušeného ovoce

  • 24.08.12

Opravdu zvláštní dřevo, tahle massoia. Je smetanově krémové. Tím nemyslím dřevo ve smetanovém krému, ale podivuhodné dřevo, které se samo stalo krémem, dokonale hladkým a dobře roztíratelným. Je slastně přitažlivé a zářivé tím způsobem, jako bývají reklamy na kosmetické salony. Dýchá z něj klid a dojem, že o vás pečuje. Snad se i profesionálně usmívá.
Příměsí je velmi málo a jsou sušené. Cosi jako čerstvě usušené listy. Nasládlé seno. Hrst suchého roibose.
Pak trochu moučnatí, čímž mi připomnělo jinou hermesovskou vůni - Voyage, myslím čistý parfém, a dojem horkého ovocného koláče, který ve Voyage vykouzlí ambra zadělaná se santalem a kardamomem. Takže příští zkoušení bylo souběžné a najednou se ukázalo, že Santal Massoïa vyznívá velmi odlehčeně a dietně vedle Voyage. Koláč bez drobenky, bez másla a ovoce (i kytky) jen sušené. Nadšení pro smetanové dřevo pohaslo. Navíc tahle fáze jisté podoby není dlouhá. Ono vůbec u Massoïe nemůže být o nějaké výdrži řeč.
Dojezd má jemně dřevitý, trochu travnatý. Rozhodně decentní. Jen nevím, proč bych zrovna tohle měla chtít od exkluzivní vůně za exkluzivní cenu. Jo to Voyage…

Nahlásit
  • 25.01.12

Zatracovaný, ofrfľaný viacerými aromáčkami, zbabelý Santal bez santalu, odvahy a prieraznosti, mdlý nakyslastý, tekutý a slnkom zakalený, bez seba, zbavený totožnosti, ukrátený o črty tváre – a zúfalo ukrivdený.

Na mne – a tu je na mieste ego vyzdvihovať – však Santal Massoia ukazuje opalizujúce poklady. Kým na papieri alebo oblečení vonia riedko a kyslasto a kým teplá a sladne na väčšine iných pokožiek spôsobom viac-menej banálnym, u mňa potichu jasá. A ja s ním.

Začína zeleno a vodnato – izbový kvet laicky zvaný tučnolist a odborne – myslím – pepperonia – ponúkol dužinu. Vytlačené tučné listy, plné vody. Alebo aloe! Šťava toho žmýkaného sukulentu je kyslastá i nasladlá. Je to nečakané, ale nie zlé. Potom jemne sladne: osmanthus? Nejaky voskový biely kvet? Neviem, čo má presne v zložení. Sladkosti z mlieka a ovocia určite necítim! Štipka bergamotu? Možno dokonca trochu citrusovej kôry. A za tým, kdesi ďaleko v úzadí, je ten potvorský santal. V utajení. Kašlať naňho, keď sa neukáže. Je tam jeho tieň, ako odraz na stene jaskyne – nuž ale uznajte, odraz vône na stene jaskyne – kto by sa tým zapodieval, keď v popredí provokujú živé rastlinné šťavy?
No aj šťavy sa občas potrebujú oprieť o stenu. Santalová, alebo iná – nevonia nijak výrazne. Ako opora však postačí. Výdrž na vodnatku závratná.
Súhlasím s istou podobnosťou s Paprikou Brasil - našťastie J-C Ellena nemá potrebu napchať sušené mleté chilli do každej svojej kreácie a tak je pre mňa Santal Massoïa na rozdiel od Papriky veľmi nositeľnou vôňou.

Nahlásit
  • 19.01.12

Massoia je na první počich hodně pěkná nasládle dřevitá vůně na půli cesty mezi Jeux de Peau a Paprikou Brasil. Kdo zpozorněl, nechť zase zvadne. Zdůrazňuju na první počich, protože k dalšímu už nedojde. Výdrž je šílená, a tím myslím šíleně ubohá. Na mý kůži, na který kolikrát i ty nejmizernější a nejřidší voněnky ulpívaj do alelujá, Massoia setrvala - potlesk - hodinu. Siláž? Jacha. Vývoj? Jachacha. Je to řídký, je to lineární, nedrží to a santal tam neni. Všechny čtyři palce dolů.

Nahlásit
  • 04.12.11

Horká a suchá dřevitá vůně s nesladkým začátkem, výrazně připomínajícím Papriku Brasil bez papriky. Postupně začala sládnout, ale rozhodně ne žádné gurmánské tóny – spíš podoba sladkého dřeva a prachu nesladké skořice. Spojitost s Paprikou Brasil zůstala po celou dobu patrná a na konci se ještě zvýraznila prachovým bílým pepřem. Pro někoho jednu vadu možná mít bude: santal.......vys­loveně santalová rozhodně není. Tedy přesněji řečeno: santalu je pouze stopové množství. A jedno milé překvapení nakonec – drží na mě zdaleka nejdéle z celé řady Hermessence…

Nahlásit

Hodnocení parfému Hermès Hermèssence Santal Massoïa

Líbí se mi (23) 58%
 
Neutrální (15) 38%
 
Nelíbí se (2) 5%

Reklama


Reklama